آسیب دیدگی تاسیسات ۵۰ مشترک برق

به دلیل استفاده از دستگاه های کاهنده مصرف برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر از آسیب دیدگی بیش از ۵۰ مشترک برق به دلیل استفاده و نصب دستگاه های کاهنده مصرف برق خبر داد.

علیرضا احمدی یزدی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : عده ای از افراد سودجو از طریق روش های مختلف اقدام به تبلیغات دستگاه های کاهنده مصرف برق می کنند که هیچکدام از دستگا های موجود در بازار از نظر وزارت نیرو تایید نشده است .
وی با بیان این که وزارت نیرو و شرکت توانیر به صورت متوالی هشدارهای لازم را به مشترکین داده است افزود : به دلیل تایید نشدن استاندارد و کیفیت این دستگاه ها از سوی وزارت نیرو ، این وزارتخانه هیچگونه ضرر و زیان احتمالی ناشی از استفاده و نصب از دستگاهای کاهنده مصرف برق را بر عهده نمی گیرد .
احمدی یزدی در ادامه از تدوین استانداردها و دستورالعمل  آزمایش دستگاهای کاهنده مصرف برق خبرداد و گفت: حدود یک سال است که این دستورالعمل تهیه و تایید شده و برای پژوهشگاه نیرو نیز ارسال شده است .
وی افزود : برخی تولید کننده ها و یا واردکنندگان این دستگاها این دستگاه ها را به صورت استاندارد آزمایش نمی کنند و عملکرد این دستگاه را مطابق روشی خاص ارزیابی می کنند که این روش آزمایش از نظر توانیر مورد تایید نیست و می تواند تاسیسات برق مشترکین را دچار آسیب کند .
وی هشدار داد : تاکنون هیچ دستگاهی با عنوان کاهنده مصرف برق در کشور دارای مجوز نمیرباشد و حتی عملکرد برخی از این دستگاه ها با ادعای سازندگان مطابقت نمی کند و باعث آسیب به تاسیسات برق مشترکین می شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر خاطر نشان کرد : این دستگاه ها بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان عرضه میرشود که علاوه بر هزینه خرید و عدم کاهش مصرف برق می تواند خسارت های فراوان و هنگفتی را برای مشترکین به همراه داشته باشد .

وی در پایان گفت : بهترین روش کاهش هزینه ها رعایت الگوی مصرف و استفاده از روش های بهینه سازی مصرف برق است .

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.