آسیب شناسی اکسپو ۹۱ یک ضرورت است

‘امیرعبدالحسینی’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: وقتی بخش خصوصی متولی برگزاری اکسپو باشد به خاطر آنکه باید هزینه های برگزاری، تبلیغات، چاپ بروشور و خدمات ارائه شده را به تنهایی بپردازد، به صورت جدی تری کار را دنبال می کند.

وی گفت: ضمن آنکه بخش خصوصی به خاطر هزینه هایی که در این مورد متحمل می شود، قیمت های کارشناسی شده تری را تعیین می کند و آثاری را که ارزش و قابلیت خرید دارند را به معرض نمایش می گذارند.

دبیر سابق اکسپو با بیان آنکه اکسپو یک نمایشگاه عادی نیست، خاطرنشان کرد: اکسپو بازار فروشی است که برگزاری موفق یک دوره آن می تواند به مراتب از برگزاری چندین جشنواره متعدد موثرتر باشد.

عبدالحسینی گفت: اگر بخش خصوصی قوی، برگزاری اکسپوها و حراج ها را برعهده داشته باشد و در کنار آن متولیان دولتی با حمایت های خود از مصوبات قانونی در این زمینه همکاری کنند، شاهد خرید و فروش بسیار موفق آثار هنری خواهیم بود.

وی افزود: در کشور فرانسه ارگان های دولتی و نهادهای خصوصی که اقدام به خرید آثار هنری می کنند، از تخفیف مالیاتی برخوردارند؛ اگر در ایران نیز چنین باشد، بسیاری از کارخانه ها و شرکت های تولیدی بزرگ برای خرید آثار هنری تشویق خواهند شد.

به گفته این هنرمند، ایجاد ارتباط بسیار خوب با واسطه های خرید و فروش آثار هنری یا همان بازاریاب ها نیز نکته بسیار مهمی است که برگزار کنندگان اکسپو باید به آن توجه کنند.

وی، فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف مردم را مولفه اثرگذار در این زمینه دانست و عنوان کرد: مردم باید بدانند که با خرید آثار هنری علاوه بر زیبایی محیط زندگی خود، نوعی سرمایه گذاری مطمئن انجام می دهند، زیرا ارزش افزوده آثار هنری در مقایسه با سکه و طلا که این روزها نوسان بسیار دارد، حرکت اقتصادی مطمئن تری است.

وی با بیان آنکه تمام این مولفه های حلقه های مفقوده عرصه اقتصاد هنر است که باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، افزود: مدیران نگارخانه ها نیز باید افرادی تخصصی و مطلع از عرصه هنر و همچنین اقتصاد باشند تا با فعالیت جدی خود در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

عبدالحسینی ابراز امیدواری کرد که اکسپو ۹۱ به لحاظ فروش بسیار موفق باشد و بودجه ای که نهادهای قانونی برای این منظور در نظر گرفته اند، صرف این کار شود.

نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی – اکسپو ۹۱ – با حضور ۶۰ نگارخانه تهران و ۱۰ استان در تالار وحدت برگزار شده و تا ۱۲ تیر ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** ۹۱۷۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۷۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.