“آشغال‌های دوست داشتنی” درباره انتخابات ۸۸ با حمایت فارابی ساخته می‌شود/قائم مقام فارابی پس از افشاگری “جوان” اعلام کرد

۲۲ آبان ،

دوشنبه, ۲۲ آبان ساعت ۱۵:۲۱ کافه سینما

داستان فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در فضای انتخابات ۸۸ می‌گذرد. البته فضای آن دوره دیگر گذشته و سرد شده است.

حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در ساخت فیلم اخیر محسن امیریوسفی با نام «آشغالهای دوست داشتنی»گفت: مانند همه کارهایی که به بنیاد فارابی برای مشارکت ارایه می‌شود کار را مورد بررسی قرار دادیم ، جلسات متعددی با حضور کارگردان داشتیم و مواردی هم گفته ‌شد و برای ساخت فیلم به توافق رسیدیم و فارابی در ساخت فیلم مشارکت کرد.

وی درباره داستان فیلم گفت: داستان در فضای انتخابات ۸۸ می‌گذرد. البته فضای آن دوره دیگر گذشته و سرد شده و این گونه نیست که در فضای رسانه مطرح شده است باید فیلم آماده شود و فیلم را دید نباید گمانه زنی کرد.

نجاریان در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره فیلمنامه چه بود گفت: در شورا مطرح شد فیلمنامه را خواندیم و پسندیدیم که در آن مشارکت کنیم و نظراتی در فیلمنامه داشتیم که مانند دیگر کارگردانان به آقای امیریوسفی گفتیم و به توافقاتی رسیدیم ایشان هم قول داد طبق توافقات جلو برود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فیلم ناظر کیفی داشته است و میزان مشارکت فارابی چقدر بوده است، گفت: فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» مانند دیگر پروژه‌ها ناظر کیفی دارد و ما هم در فارابی به گونه‌ای در این فیلم مشارکت داشتیم که به آقای امیریوسفی سخت نگذرد و بتواند کار را آماده کند.

بنابراین گزارش تفسیری، محسن امیریوسفی تاکنون فیلم‌هایی همچون «خواب تلخ» و «آتشکار» را ساخته که هر دو فیلم‌های بحث برانگیزی بوده است.

به گزارش تفسیری کافه سینما، در روزهای گذشته، روزنامه‌ی جوان اعلام کرده بود که داستان این فیلم در حال و هوای انتخابات ۸۸ می‌گذرد، بی‌ آن که چیزی از این موضوع در خلاصه داستان اعلام شده، آورده شود.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.