آشنایی با سفیر مقتول آمریکا؛ از حضور در “سپاه صلح” تا خدمت به اسرائیل

کارنامه و فعالیتهای سفیر مقتول امریکا در لیبی نشانگر فعالیتهای مشکوک وی در همه کشورها است.

به گزارش ممتازنیوز، سپاه صلح سازمانی دولتی متشکل از جوانان داوطلب امریکایی است که جان. اف. کندی، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۶۱ برای کمک به کشورهای جهان سوم تأسیس کرد. رسالت رسمی و اعلام شده “سپاه صلح” در سه هدف عمده یعنی یاری کردن مردم کشورهای علاقه ‌مند، ایجاد تفاهم بیشتر در میان مردم کشورهای نیازمند کمک با مردم آمریکا و افزایش آگاهی آمریکاییان در باره مردم کشورهای دریافت‌ کننده کمک‌ های سپاه صلح.

از همین اهداف می توان فهمید که در واقع سپاه صلح، لشکر عملیات روانی آمریکا نیز محسوب میشده تا با پوشش کمک وارد کشورها شده و جو افکار عمومی را نسبت به اقدامات آمریکا مثبت کند. جان کریستوفر استیونس سفیر ۵۲ ساله امریکا در لیبی که قربانی اقدامات ضداسلامی دولت این کشور شد نیز از جمله اعضای این سپاه صلح بوده است.

استیونس پس از دریافت دانشنامه خود از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی خدمت خود را به عنوان عضو سپاه صلح در مغرب آغاز کرد، وی در مغرب ضمن یادگرفتن زبان عربی، به افراد محلی زبان انگلیسی درس می داد.

اعضای سپاه صلح امریکا همواره از گروههایی بودند که مرتبط با سیا معرفی شده اند و اقدامات آنها نوعی کمک اطلاعاتی- فرهنگی به ایالات متحده بوده است.

وی سپس در سال ۱۹۹۱ وارد خدمت وزارت خارجه امریکا شد و به عنوان وابسته بازرگانی به ترتیب در رژیم صهیونیستی، دمشق، قاهره و ریاض فعالیت کرد. در دوران حضور وی در اسرائیل، استیونس تلاش بسیاری برای افزایش مبادلات تجاری این رژیم با آمربکا انجام داد.

وی بلافاصله پس از شروع بحران لیبی، به عنوان فرستاه ویژه هیلاری کلینتون با کشتی به بنغازی رفت تا ارتباط با مخالفات قذافی را بر عهده داشته باشد. وی پس از سقوط قذافی به عنوان سفیر امریکا در لیبی منصوب شد.

استیونس همواره به عنوان یک دیپلمات حامی رژیم صهیونیستی شناخته شده و در هر کشوری که حاضر بوده، فعالیت اطلاعاتی آمریکا در آن منطقه افزایش یافته است. حضور شان اسمیت افسر اطلاعاتی آمریکا به همراه وی در ماموریت بنغازی از مشکوک بودن اهداف این سفر حکایت می کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.