آغازبلوفهای اسرائیل درآستانه انتخابات آمریکا/ بازی نتانیاهو ضداوباما

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ” گاردین” امروز با چاپ مطلبی تحت عنوان ” بلوف های مرگبار اسرائیل ” به ارائه دلایلی مبنی بر تو خالی بودن تهدیدات اخیر مقامات رژِیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران پرداخت.

تحلیلگر این روزنامه به تلاش ها و تهدیدات نخست وزیر و وزیر جنگ رژِیم صهیونیستی برای حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرده و می نویسد این دو نفر حتی نتوانسته اند حمایت اعضای کابینه خودشان را برای حمله به ایران جلب کنند چه برسد به افکار عمومی.

گفتنی است آخرین نظر سنجی ها نشان می دهد که بیش از ۵۴ درصد مردم سرزمین های اشغالی با حمله نظامی رژِم صهیونیستی به ایران مخالفند.

نویسنده مطلب معتقد است چنین حمله ای علیه ایران از سوی رژِیم صهیونیستی هرگز اتفاق نخواهد افتاد زیرا نتانیاهو نخست وزیر این رژِیم تنها دلیل و منطق توجیهی اش بر اساس ایراد اتهام به ایران مبنی بر فعالیت های هسته ای غیرصلح آمیز است که آخرین گزارش سرویس های اطلاعاتی آمریکا این اتهام را رد می کند.پ

گاردین می نویسد نگرانی نتانیاهو از این است که احتمالا ایران سانتریفوژهایی را در تاسیسات زیر زمینی بطور سری بکار گیرد که دیر یا زود از دسترس آنها خارج شود که در این صورت دیگر اسرائیل قادر نخواهد بود که برنامه هسته ای ایران را متوقف کند و با ید برای اینکار دست به دامن آمریکا شود و از طرفی هم به نظر نمی رسد که ” اوباما” رئیس جمهور آمریکا هرگزچنین دستوری را صادر کند.

به اعتقاد نویسنده تمامی این فریاد های جنگ نتانیاهو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هدف بستن دست های اوباما در انتخابات است تا بتواند از او امتیاز گیری کند و این نشان دهنده این است که نتانیاهو نه تنها در داخل اسرائیل بازی سیاسی می کند بلکه در داخل آمریکا هم بازی سیاسی می کند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.