آغاز اجلاس جهانی استادان دانشگاهها و بیداری اسلامی

۲۰م آذر ،

آغاز اجلاس جهانی استادان دانشگاه ها و بیداری اسلامی با حضور آقای ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و نمایندگانی از۷۰ کشور در این اجلاس در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،آقای صلاحی دبیر این اجلاس در حاشیه برگزاری آن  در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان اینکه نمایندگانی از۷۰ کشور در این اجلاس حضور دارند گفت:۲۵۰ استاد و شخصیت خارجی و ۲۵۰ از استادان ایرانی در این اجلاس شرکت کرده اند.
امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه وعلی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر از جمله کسانی می باشند که در مراسم آغاز این اجلاس حضور دارند.

 ۵ کمیسیون تخصصی اجلاس «اساتید مسلمان دانشگاه های جهان و بیداری اسلامی»
شرکت کنندگان دراین اجلاس دو روزه، اساتید مسلمان دانشگاه های جهان و بیداری اسلامی در کمیسیون های بیداری اسلامی و “تغییر روابط قدرت در جهان معاصر”، “‌حکومت داری مبتنی بر مردم سالاری دینی”، “‌‌پیشرفت، عدالت اسلامی و مدیریت اقتصادی”،‌ “ظرفیت های اسلامی و نظریه پردازان دانشگاهی در بیداری اسلامی” و “آسیب شناسی ،‌تهدیدات و فرصت ها” حضور خواهند یافت.
اجلاس «اساتید مسلمان دانشگاه های جهان و بیداری اسلامی» با شعار “پیشرفت، عـدالت و مردم سالاری دینی”، برگزار می گردد و۶۰۰نفر از استادان مســــــــلمان از۷۱ کشور در آن حضور دارند.

 بیداری اسلامی فصل نوینی را در تاریخ بشریت گشوده است
دبیر اجلاس جهانی استادان دانشگاه ها و بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی فصل نوینی را در تاریخ بشریت به ویژه جهان اسلام گشوده است.
صلاحی در اجلاس جهانی استادان دانشگاه ها و بیداری اسلامی با بیان اینکه این اجلاس فرصت مهمی برای تبادل نظر استادان دانشگاه های جهان در زمینه بیداری اسلامی است افزود: بیداری اسلامی مبتنی بر خودآگاهی دینی و آموزه های اسلامی و واکنش آگاهانه به سیاست های دین زدایی و قرن ها حاکمیت استبداد بر جهان و دنیای اسلام است.
وی گفت: این بیداری باید به سمتی حرکت کند که تشکیل امت واحد اسلامی را در پی داشته باشد.
صلاحی افزود: استادان فرهیخته و مسلمان دانشگاه های جهان می توانند در زمینه های گوناگون نظریه پردازی و تولید علم به جبران عقب افتادگی های تاریخی و علمی جهان اسلام بپردازند و مسیر را برای تمدن اسلامی و دستیابی امت اسلام به جایگاه ممتاز در مناسبات بین المللی هموار کنند.
دبیر اجلاس جهانی استادان دانشگاه ها و بیداری اسلامی گفت: امروز جهان اسلام در تقابل تمام عیار با قدرت های مهاجم غربی و در رأس آنها آمریکا قرار گرفته است که اصالتی برای طرف مقابل قائل نیست.
وی افزود: امت اسلامی با میراث گرانبهای خود و ظرفیت های فکری، مذهبی، سیاسی و اقتصادی بالقوه و بالفعلی که دارد در صورت شناخت و ساماندهی آن می تواند به قدرت بزرگ بین المللی تبدیل شود.
صلاحی با بیان اینکه استادان مسلمان دانشگاه های جهان در این راستا نقش پیشتاز دارند گفت: نقش دیگر آنان هدایت حرکت های خودجوش مردمی و برآمده از اعتقادات در این نهضت بزرگ اسلامی است.
وی افزود: اقشار فرهیخته دانشگاهی به عنوان مغز متفکر در هدایت تحولات اجتماعی به سمت اهداف حقیقی به رسالت تاریخی خود عمل کنند.
صلاحی گفت: ایده بزرگ اجلاس استادان مسلمان دانشگاه ها و بیداری اسلامی با علم و معرفت به ظرفیت های نقش آفرین این قشر در هدایت و مدیریت فکری این نهضت بزرگ شکل گرفت.
وی ساختارسازی، ساماندهی توانمندی ها و ظرفیت های استادان مسلمان دانشگاه های جهان در خدمت به نهضت بزرگ بیداری اسلامی را از اهداف برگزاری این اجلاس بیان کرد.
اجلاس جهانی استادان دانشگاه ها و بیداری اسلامی در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است و تا فردا – سه شنبه – ادامه دارد.


 


 


 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.