آغاز بخشیدگی جرایم حق بیمه تامین اجتماعی از ۲۲ مهر

خبرگزاری پانا: بخشیدگی جرایم حق بیمه، از شنبه ۲۲ مهر در واحدهای تأمین اجتماعی سراسر کشور آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد حسن زِدا، مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی با بیان این مطلب افزود: افرادی می توانند از بخشیدگی استفاده کنند که تا سی ام آذر امسال به واحدهای سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه و درخواست کتبی خود را ارائه کنند و ضمن واریز اصل حق بیمه، از بخشیدگی جرایم بهره مند شوند.

میزان مطالبات سازمان تأمین اجتماعی برای اصل حق بیمه، حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و حجم جرایم مربوط نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: آخرین بخشودگی اجرا شده در سال ۱۳۸۷ اعمال شد و امسال برای ششمین بار اجرا می شود.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور مشمول جریمه دیرکرد پرداخت حق بیمه هستند؛ این واحدها می توانند از این فرصت استفاده و مشکل خود را برطرف کنند زیرا قانون بخشودگی جرایم حق بیمه، بعد از مهلت تعیین شده قابل تمدید نیست.

وی افزود: بر اساس قانون، کارفرمایان تا پایان آخرین روز ماه بعد فرصت دارند، حق بیمه کارکنانشان را پرداخت کنند؛ کارفرمایان در صورت پرداخت نکردن حق بیمه، در آن ماه، ۲% برای حق بیمه جریمه می شوند .

کارفرمایان در صورتی که فهرست اسامی بیمه شدگان را اعلام نکنند، فقط یک بار ۱۰درصد از مجموع حق بیمه همان ماه جریمه خواهند شد و در صورتی که در ماه های بعد نیز حق بیمه را پرداخت نکنند به جریمه های آنان اضافه می شود.

وی درباره نحوه پرداخت حق بیمه گفت: ۳۰ درصد حقوق و آخرین مزایای بیمه شده مشمول حق بیمه است، که سهم کارفرما ۲۳ درصد و سهم بیمه شده ۷ درصد است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.