آغاز بکار ۳۰ پایگاه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان دراستان گیلان

۲۰خردادماه،

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۳۰ پایگاه استان گیلان از ۲۶ خرداد ماه به مدت سه ماه در کلیه شهرها و مناطق استان آغاز می شود .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،   این طرح همچون سال های قبل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ، سازمان های بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، بهزیستی و صدا و سیما ، توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اجرا می شود .  
بر اساس این گزارش : طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به منظور ارزیابی نوآموزان در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود که مرحله مقدماتی شامل بررسی اختلالات جسمی – حرکتی ، اندازه توده بدنی ، قد به سن ، معاینات اختلالات دهان و دندان ، جلدی ، اختلال رفتاری ، وضعیت بینایی ، شنوایی ، هوش و معاینات پزشکی عمومی است .  
این گزارش می افزاید : در مرحله مقدماتی سوابق واکسیناسیون نوآموز بررسی می شود که در صورت ناقص بودن جهت تکمیل واکسیناسیون به مراکز بهداشت ارجاع خواهدشد . نوآموزانی که در مرحله مقدماتی مشکوک تشخیص داده شوند جهت بررسی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع می شوند .
یادآور می شود : ارزیابی های تخصصی آمادگی تحصیلی ، بینایی و شنوایی فقط در مراکز و کلینیک های وابسته به اداره آموزش و پرورش استثنایی و رایگان انجام می شود .  
گفتنی است ؛ سال قبل ۳۰ هزار و ۶۲۷ نفردر طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود مورد ارزیابی  قرار گرفته که ۲۲۷ نفر به مدارس استثنایی جهت تحصیل و آموزش معرفی شدند. /ل
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.