آغاز به کار همایش‌های منطقه‌ای جشنواره تئاتر سوره ماه

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

همایش منطقه‌ یک جشنواره‌ی بیست و دوم تئاتر سوره‌ ماه از امروز، هجدهم شهریور ماه به میزبانی حوزه هنری شهر یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، در این همایش سه روزه، هشت نمایش از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خوزستان برای حضور در جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

امروز نمایش‌های «زاویله» به نویسندگی رضا گشتاسب و با کارگردانی رضا کرمی‌زاده از استان کهگیلویه و بویراحمد و «راحله در این غصه غرق می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی احسان شادمانی از استان فارس به صحنه می‌روند.

فردا- سه شنبه ۱۹‌شهریورماه- نیز نمایش‌های «سرهنگ» نوشته‌ی علی‌اکبر کنعانی و به کارگردانی ابراهیم شاکری از استان بوشهر، «کلاله در خون» نوشته‌ی فرهاد ارشاد و به کارگردانی شهرزاد مهرآبادی از استان فارس و «عالیه» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از خوزستان مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

همچنین در همین روز نشست تخصصی تئاتر با حضور اعضای هیات بازبین و هنرمندان شرکت‌کننده در این همایش برگزار می‌شود.

در روز چهارشنبه-۲۰ شهریورماه- و روز پایانی همایش منطقه‌ی یک نیز نمایش‌های «فنجان آبی» نوشته‌ی سولماز همت‌زاده و به کارگردانی احمد غلامی از استان چهارمحال و بختیاری، «باد ما را خواهد برد» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و به کارگردانی علی غابشی از خوزستان و نمایش «پل نو» نوشته‌ی پژمان شاهوردی و به کارگردانی فضل‌اله عمرانی از استان بوشهر به روی صحنه خواهند رفت.

گفتنی است مهرداد رایانی‌مخصوص، حسینعلی شوندی و سیدجواد روشن، اعضای هیات بازبین آثار همایش منطقه‌ی یک می باشند.

حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از سالن استاد پناهی و آمفی‌تئاتر شهر یاسوج میزبان گروه‌های نمایشی خواهد بود.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.