آغاز بکار اولین نمایشگاه بین‌المللی موزه لوور با ۱۷۰ تابلو نفیس

۰۲خردادماه،

تعداد ۱۷۰ اثر از پاول روبنز، نقاش نامدار قرن ۱۶و۱۷ میلادی و معاصران او شامل مجموعه تابلوهای لور و آثار دیگر موزه‌های برجسته اروپایی و آمریکایی در اولین نمایشگاه بین‌المللی موزه لوور به نمایش درآمد.

به گزارش هنرآنلاین، اولین نمایشگاه بین‌المللی لوور شامل نقاشی، طرح، تندیس و هنرهای تزئینی است و هدف از برپایی این نمایشگاه، برجسته کردن پویایی و خلاقیت هنر پاول روبنز، نگاهی عمیق‌تر به ماهیت بحث برانگیز منابع الهام بخش او و آشکار شدن جلوه‌های تازه‌ای از زندگی شخصی این نقاش بوده است.

پاول روبنز در شهر کلن آلمان به دنیا آمد اما در بسیاری از کشورهای اروپا زندگی و کار کرد و همه او را هنرمندی با ابعاد اروپایی می‌شناسند.

مدیر این نمایشگاه دربارهٔ این هنرمند برجسته به یورونیوز گفته: پاول روبنز در اروپا زندگی کرد، یعنی جایی که اکثریت بزرگی از مردم آن در آن دوران تنها در چند کیلومتر زندگی خود را به سر آورده‌اند. اما آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده واقعیت متضاد دیگری را حکایت می‌کند و آن اینکه این آثار کسی است که بسیار سفر کرده است. پاول روبنز به ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، و فرانسه سفر کرد و در لوکزامبورگ و پاریس به خلاقیت هنری دست زد. او هنرمندی با تجارب فوق‌العاده بود که او را به عنوان الگویی اروپایی معرفی می‌کند. او توانست از این خاطر خود را نسبت به معاصرانش متمایز سازد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی موزه لوور تا ماه سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی (شهریور ماه) دایر است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.