آغاز تحقیقات دانشمندان برای کشف راز ناپدیدشدن اولین خلبان زن

به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه جستجو روز سه شنبه، تحقیقات خود را آغاز می کند تا پرده از راز ناپدید شدن یا مرگ ارهارت بردارد. ارهارت اولین زنی است که پرواز تک نفره بر فراز اقیانوس اطلس را انجام داده است.

گروه بین المللی بازیابی هواپیماهای تاریخی (TIGHAR) امروز به جزیره ای می رود که هواپیمای ارهارت در آن سقوط کرد. ریچارد جیلسپای در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد طبق بررسی ها ما مطمئنیم او به دریا نیفتاده است. وی حتما جایی روی آن جزیره است و ما حتما بقایای هواپیمای او را در آب جستجو خواهیم کرد. 

۲۰دانشمند با کشتی و به روزترین تجهیزات شناسایی و زیردریایی، هاوایی را به قصد این سفرماجراجویانه ده روزه ترک خواهند گفت. گروه جستجو در مطلبی که روی وب سایتشان قرار دارد نوشته اند: ما قصد داشتیم این سفر را خیلی زودتر شروع کنیم اما پول کافی نداشتیم.

ارهارت ۳۹ ساله در آخرین مراحل یک سفر رویایی دور دنیا با هواپیما بود که حوالی استوا ناپدید شد. وی که دارای رکوردهای متعددی است در آخرین پیامی که از هاولند ارسال کرده از تمام شدن سوخت هواپیمایش خبر داده است.

طبق دستورات رئیس جمهور وقت آمریکا – فرانکلین روزولت – جستجوهای زیادی انجام شد تا اثری از ارهارت و نونان – دیگر سرنشین هواپیما – پیدا شود. اما به دلیل بی نتیجه ماندن جستجو، همه به این نتیجه رسیدند که آن ها در دریا غرق شده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.