آغاز تظاهرات تحریک آمیز "رقص پرچم‌ها" با حضور نتانیاهو/ حماس: انگشتمان روی ماشه است

راهپیمایی موسوم به “رقص پرچم‌ها” لحظاتی قبل از منطقه اشغالی «اللد» تحت محافظت شدید ارتش رژیم صهیونیستی و پلیس این رژیم آغاز شد.

آغاز تظاهرات تحریک آمیز "رقص پرچم‌ها" با حضور نتانیاهو/ حماس: انگشتمان روی ماشه است

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه الجزیره گزارش داد پس از ورود گروهی از شهرک نشینان حامل پرچم‌های اسرائیل به باب العمود، درگیری‌هایی میان اشغالگران با فلسطینیان رخ داد که به دستگیری چند فلسطینی منجر شد.

همچنین الجزیره گزارش داد اوضاع در قدس متشنج است.

آغاز تظاهرات تحریک آمیز “پرچم” در قدس اشغالی با حضور نتانیاهو/ حماس: انگشتمان روی ماشه است

به دنبال درگیری‌هایی که در منطقه باب العمود رخ داد، نیروهای اسرائیلی بسته شدن زودهنگام منطقه باب العمود را آغاز کردند.

منابع عبری هم تصاویر و ویدئوهایی از حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل در میان یهودیان تندرو در نزدیکی دیوار البراق منتشر کرده‌اند.

این تظاهرات از بخش قدیمی قدس تا دیوار البراق برگزار می‌شود.

تظاهرات پرچم تهدیدی برای تشدید تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است و در روز موسوم به «روز قدس» برای بزرگداشت “یکپارچگی این شهر ” پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

ساعاتی پیش از شروع این راهپیمایی و از نخستین ساعات صبح امروز یکشنبه بیش از ۱۰۰۰ یهودی تندرو از جمله عضو افراطی کنست اقدام به یورش به مسجدالاقصی و محاصره نمازگزاران فلسطینی کردند.

این درحالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داده‌اند عواقب و مسئولیت این اقدام تحریک آمیز بر عهده رژیم صهیونیستی است و دست بسته نخواهند نشست.

اسماعیل رضوان، از رهبران حماس امروز به الجزیره گفت: دست ما روی ماشه است و مقاومت آماده است تا در صورت عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز، به تجاوز پاسخ دهد.

در سایه این تهدیدها رژیم صهیونیستی هزاران نیروی امنیتی و نظامی را در قدس اشغالی حاضر و سامانه‌های موسوم به “گنبد آهنین” را نیز در این شهر مستقر کرده است.

همچنین روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل در طول برگزاری راهپیمایی پرچم‌ و پس از آن در آسمان نوار غزه پرواز خواهند کرد.

یدیعوت به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر حماس از نوار غزه موشکی شلیک کند، این امر به واکنش شدید اسرائیل منجر خواهد شد.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در نشستی با حضور بنی گانتس، وزیر جنگ و یائیر لاپید، وزیر خارجه و همچنین رؤسای دستگاه‌های امنیتی این رژیم اعلام کرد که برنامه راهپیمایی تحریک آمیز مذکور تغییر نمی‌کند و حتی درصورت تشدید اوضاع امنیتی برگزار خواهد شد.

روز شنبه تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه جمعه از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند تا از درگیری خشونت‌آمیز دیگری که فقط جان افراد بیشتری را می‌گیرد، اجتناب کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.