آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ۱۷ اردیبهشت

خبرگزاری آریا- رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آخرین تغییرات آزمون ارشد دانشگاه آزاد ازآغاز توزیع کارت  دفترچه آزمون کارشناسی ارشد از ۱۷ اردیبهشت خبر داد .
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا،‌سجادی جاقرق صبح امروز در نشست مطبوعاتی ضمن اعلام  توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، از برگزاری آزمون در روزهای ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای هر گرایش در رشته‌های مختلف دفترچه‌های واحدی توزیع می‌شد، اظهار کرد: این روند تولید دفترچه باعث می‌شود که حدود ۴۰۰ نوع دفترچه سوال تولید شود که این تنوع فرآیند تولید دفترچه را مشکل می‌کرد، بنابراین با مطالعه منابع و بررسی کارشناسی با تجمیع دفترچه‌ها در آزمون سال جاری به جای ۴۰۰ نوع دفترچه تنها ۱۳۰ نوع دفترچه بین داوطلبان توزیع خواهد شد و به عبارت دیگر در آزمون سال جاری برای رشته‌های یکسان دفترچه واحدی بین داوطلبان توزیع خواهد شد.

 

زمان توزیع کارت و برگزاری آزمون ارشد

رییس مرکز آزمون با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی روزهای ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در سه روز و طی شش نوبت برگزار خواهد شد، گفت: نوبت برگزاری هر آزمون بر روی کارت ورود به جلسه داوطلب قید شده است.
وی با اشاره به احتمال وجود نقص در مندرجات کارت ورود به جلسه، اظهار کرد: اگر داوطلبان در مندرجات کارت ورود به جلسه خود نقصی را مشاهده کردند با توجه به اطلاعیه‌ای که از روز پنج شنبه بر روی سایت tubr-azmoon.com قرار خواهد گرفت می‌توانند به محل صدور کارت خود مراجعه و نسبت به رفع نقص آن اقدام کنند.

برنامه مرکز آزمون برای بومی‌گزینی دانشجو

سجادی جاقرق با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد،‌گفت: با توجه به این افزایش پیش بینی ما این است که در سالهای آینده تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد با آزمون سراسری برابر خواهد شد.
وی ادامه داد: بنابراین قصد داریم از سال آینده شرایطی فراهم کنیم تا داوطلب بتواند بدون توجه به انتخاب رشته در شهر محل سکونت خود آزمون دهد، همچنین این امکان وجود خواهد داشت که داوطلب بتواند مشخص کند که آزمون خود را در چه شهری خواهد داد.

 
برگزاری آزمون هر مجموعه تنها در یک نوبت

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد همچنین با اشاره به سایر تغییرات آزمون امسال، گفت: در آزمون امسال برخلاف سال گذشته آزمون هر مجموعه‌ امتحانی آزمون کارشناسی ارشد تنها در یک نوبت برگزار خواهد شد.

افزایش ۳۱ درصدی تعداد رشته‌محل‌های آزمون کارشناسی ارشد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش ۵۰۴ رشته محل در آزمون سال جاری گفت: تعداد رشته‌ محل‌های آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲ هزار و ۱۵۵ رشته محل افزایش یافته است.همچنین تعداد کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۶۲۲ هزار و ۹۳۹ نفر رسیده است.
سجادی جاقرق در ادامه با اشاره به ارسال برخی پیامک و ایمیل‌های حاوی اطلاعات گمراه کننده به داوطلبان از جمله «شما اجازه شرکت در آزمون را ندارید» توسط افراد سودجو، گفت: دانشگاه آزاد بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، آنرا از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت عوامل را شناسایی و تحویل مراجع قضایی داد.

هشدار دانشگاه آزاد نسبت به ایمیل‌وپیامک سودجویان به داوطلبان

وی در باره احتمال ارسال این نوع پیامک‌ها در آینده به داوطلبان هشدار داد و گفت: مرکز آزمون دانشگاه آزاد به هیچ وجه ایمیل یا پیامکی برای داوطلبان ارسال نمی‌کند و تنها مجرای رسمی اطلاع رسانی، پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون و رسانه‌های رسمی کشور هستند. بنابراین داوطلبان در صورت مشاهده چنین مواردی حتما مرکز آزمون را در جریان بگذارند.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی درباره زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از طریق سایت azmoon.org‌ آغاز خواهد شد و تا نیم ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید با ارائه اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کدرهگیری کارت خود را مشاهده و از آن پرینت بگیرند.
وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون تاکید کرد: آزمون نوبت صبح راس ساعت ۸ و نوبت بعد از ظهر راس ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

اصلاح روند تولید دفترچه آزمون کارشناسی ارشد

وی با بیان اینکه این الگو مشابه الگوی سازمان سنجش است، تصریح کرد: در گروه‌های امتحانی یکسان دفترچه‌های یکسان توزیع می‌شود و طی آن تمام گرایش‌های یک رشته، دفترچه واحدی را دریافت می‌کنند، بنابراین داوطلبان باید با توجه به جدول مندرج بر روی جلد دفترچه به سوالات گرایش مربوط به خود پاسخ دهند.
وی افزود: توصیه ما این است که هر فرد ابتدا به سوالات مربوط به گرایش خود پاسخ داده و سپس در صورتی که بخواهد می‌تواند به سوالات دیگر گرایش‌ها نیز پاسخ دهد.
سجادی با اشاره به امتیازات پاسخ‌دهی به سوالات گرایش‌های دیگر، بیان کرد: در صورتی که فرد به سوالات گرایش‌های دیگر نیز پاسخ دهد در زمان تکمیل ظرفیت در صورتی که بخواهیم برای گرایش‌های دیگر برای آن فرد اقدام کنیم با توجه به سوالات پاسخ داده شده برای وی امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون سال جاری در اکثر رشته‌ها به صورت تستی و چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: در معدودی از رشته‌ها مانند معماری و هنر این آزمون به صورت تشریحی تستی و یا کاملا تشریحی برگزار می‌شود.

امنیت آزمون را تضمین می کنیم

وی درباره امنیت آزمون سال جاری، اظهار کرد: امنیت آزمون بسیار بالا و تضمین شده است با توجه به اینکه محتوای سوال‌ها مشابه و چیدمان سوال‌ها متفاوت هستند امکان تقلب در آزمون به حداقل می‌رسد.
وی درباره بومی سازی آزمون کارشناسی ارشد، بیان کرد: در حال حاضر سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌ایم که در سال‌های آینده بومی گزینی به حداکثر برسد. از جمله این سیاست‌ها گسترش رشته‌های دانشگاهی در کشور و همچنین اختصاص ظرفیت خاص به افراد بومی برای حذف بی عدالتی در گزینش افراد است.
وی در این باره افزود: در حال حاضر در مقطع کارشناسی حدود ۹۰ درصد دانشجویان به صورت بومی تحصیل می‌کنند اما این کار در کارشناسی ارشد و Phd به دلیل تنوع کم رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور مشکل است. به صورتی که برخی از افراد مجبورند برای تحصیل در رشته‌ای به شهر دیگر مهاجرت کنند.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خاتمه همچنین درباره آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام این آزمون از روز یک شنبه دهم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت ۱۱ روز تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد. همچنین زمان برگزاری آزمون ۳۰ تیر خواهد بود و جزئیات آن و میزان پذیرش نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. همچنین ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته ۹۱ از هفته اول خرداد آغاز شده و زمان آزمون نیز سوم شهریور ماه سال جاری خواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.