آغاز ثبت نام طرح جایگزینی کامیونت و کامیون فرسوده درون شهری و حومه

آغاز ثبت نام طرح جایگزینی کامیونت و کامیون فرسوده درون شهری و حومه

عصر خودرو : ثبت نام طرح جایگزینی کامیونت و کامیون فرسوده درون شهری و حومه از ۹۱٫۴٫۱۷آغاز شده و برای اولین بار اجرای می شود.

به نقل ازممتازنیوز، ثبت نام طرح جایگزینی کامیونت و کامیون فرسوده درون شهری و حومه از شنبه ۹۱٫۴٫۱۷ آغاز می شود این در حالی است که این طرح برای کامیون های فرسوده درون شهری و حومه ای تصویب شده و شامل شرایط ذیل می باشد:
پلاک منطقه ای (ایران) پلاک (ع) و یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا(دارای VIN)
کامیون با عمر ۲۵ سال و بالاتر (مدل ۱۳۶۵ شمسی و پایین تر همچنین معادل میلادی آن)
سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکالت بلا عزل از مالک

شرط پذیرش خودرو در مرکز اسقاط و استفاده از تسهیلات جایگزین خودرو ، قابلیت تردد خودرو می باشد همچنین خودروهای جایگزین شامل خودروهای تعریف شده در سبد خودروئی از سوی شرکت های خودرو سازی در شیوه نامه اجرایی طرح شامل ایران خودرو دیزل، بهمن دیزل ، ارس خودرو) می باشد (بقیه خودرو سازان متعاقباً اعلام می گردد)

لازم به ذکر است ، ثبت نام صرفاً از طریق نمایندگی های مجاز خودرو سازان صورت می پذیرد و انتخاب مرکز اسقاط به صورت سیستمی توسط ستاد انجام می شود و نمایندگی های مجاز ثبت نام کننده امکان و حق هیچگونه دخالت در انتخاب مرکز اسقاط و اعلام به متقاضی را ندارند.

گفتنی است، پس از تکمیل ثبت نام، متقاضی با دریافت پیش فاکتور از نمایندگی های مجاز خودرو ساز پس از پرداخت مبلغ پیش پرداخت به شعب بانک مراجعه کرده و پس از تکمیل پرونده اعتباری در بانک، آماده دریافت وام می گردد. متقاضیان به صورت سیستمی در لیست فراخوان مراکز اسقاط مجاز قرار گرفته و متناسب با زمان تحویل خودروی جایگزین از طرف مرکز اسقاط با متقاضی تماس گرفته می شود و سپس متقاضی خودروی خود را تحویل مرکز اسقاط خواهد داد پس از اسقاط خودرو با توجه به تکمیل بودن پرونده اعتباری متقاضی در بانک، بلافاصله وام خودرو پرداخت شده و با تکمیل باقیمانده وجه توسط متقاضی ، خودروی جایگزین تحویل متقاضی می گردد.

برابر مقررات هر متقاضی فقط یک بار حق استفاده از تسهیلات جایگزین کامیون فرسوده را دارد لذا متقاضی دریافت خودرو جایگزین نبایستی قبلاً از تسهیلات جایگزین خودرو فرسوده استفاده کرده باشد بدیهی است در صورت عدم توجه به محرز شدن دریافت تسهیلات توسط متقاضی، ثبت نام متقاضی در هر مرحله (حتی بعد از اسقاط خودرو) باطل و مسئولیت آن به عهده فرد می باشد.

شایان ذکر است، شرایط تسهیلات برابر شیوه نامه اجرایی بوده و در حال حاضر ۸۰ درصد قیمت خودرو تا سقف حداکثر ۶۰۰ میلیون ریال متناسب با نوع خودروی جایگزین با نرخ ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت ۷ ساله از طریق بانک های ملی، تجارت، ملت ، سپه و صادرات پرداخت می شود.

همچنین ثبت نام در این طرح رایگان بوده و نمایندگی ها حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارند.

ارزش گواهی اسقاط بر حسب تناژ کامیون فرسوده برای کامیونت ۲٫۵ تن تا ۶ تن ۳۰ میلیون ریال، کامیون سبک بالاتر از ۶ تن تا ۱۰ تن ۴۰ میلیون ریال و کامیون متوسط بالاتر از ۱۰ تن تا ۲۶ تن ۵۰ میلیون ریال است./ز
گزارش از مرضیه فرزعلیان


منبع:عصرخودرو

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیرنادری:

    سلام بخداپیش پرداخت ندارم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.