آغاز ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری/ واعظ زاده، لنکرانی و سعیدی‌کیا ثبت نام کردند

۱۷اردیبهشت،

گروه سیاسی ممتازنیوز _ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور مصطفی محمد نجار وزیر کشور به فرمانداران کل کشور برای تشکیل هیات های اجرایی انتخابات آغاز شد.

وزیر کشور از طریق ویدئوکنفرانس دستور آغاز انتخابات را داده و سپس در نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در محل ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری حضور یافت.

ثبت نام یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز  ۱۷ اردیبهشت آغاز و تا شنبه ۲۱ اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و ۱۲ قطعه عکس ۴*۶ جدید که در سال جاری گرفته باشند از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :

۱- از رجال مذهبی ، سیاسی .

۲- ایرانی الاصل .

۳- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

۴- مدیر و مدبر .

۵- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی .

۶- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور .

مصطفی محمدنجار وزیر کشور ساعت ۸ در حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد.

مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: از تمام کسانی که در ستاد انتخابات کشور حضور می‌یابند به این سبب که شرایط اینجا عمومی است ثبت نام به عمل می‌آید ولی پیشنهاد ما این است که کسانی که شرایط ثبت نام را ندارند به وزارت کشور نیایند؛ ما آمادگی داریم از حدود ۴۰ یا ۵۰ نفر روزانه ثبت‌نام کنیم.

صادق واعظ زاده به عنوان اولین کاندیدا ثبت نام کرد  ۸:۳۰

صادق واعظ زاده معاون پیشین رئیس‌جمهور، در اولین دقایق آغاز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و با ثبت نام در این انتخابات، اولین کاندیدای رسمی و سرشناس انتخابات ریاست جمهوری یازدهم لقب گرفت.

واعظ زاده عضو ارشد انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE)، عضو هیئت سردبیری سه نشریه عملی بین المللی و دو نشریه علمی ـ پژوهشی داخلی است و در کمیته راهبردی و علمی کنفرانس‌های متعدد بین المللی در زمینه تخصصی خود عضویت داشته و دارد و نشست‌های مربوط را اداره کرده است.

واعظ زاده در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.

باقری لنکرانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد   ۸:۵۰

کامران باقری لنکرانی هم با حضور در وزرات کشور نام خود را در رقابت های ریاست جمهوری یازدهم ثبت کرد.

وی یکی از جوانترین کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم است وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد.

لنکرانی که گزینه جبهه پایداری در این انتخابات است ، حضور خود در عرصه انتخابات را حضور فردی ندانست و با تأکید به حضور گفتمان در انتخابات، اعتقاد دارد: در انتخابات مهم است که اشخاص را از نظر گفتمانی نقد کنیم، نقد گفتمان ها با اخلاق اسلامی منافات ندارد اتفاقاً عدم شفافیت با اخلاق اسلامی منافات دارد.

سعیدی کیا کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات ثبت نام کرد  ۹:۱۰
محمد سعیدی کیا وزیر سابق احمدی نژاد در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای نام نویسی در این انتخابات وارد وزارت کشور شد.

وی که در سال ۸۴ توسط احمدی نژاد برای تصدی ‬وزارت مسکن و شهرسازی انتخاب شد ؛ پیش از آن نیز ‬وزیر راه و ترابری دولت موسوی و هاشمی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ بوده‌است. همچنین ‬سعیدی کیا وزارت جهادسازندگی دولت خاتمی را از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ نیز در کارنامه خود دارد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.