آغاز دور جدیدی از تظاهرات در آتن/ مذاکرات دولت ائتلافی بار دیگر شکست خورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، همزمان با تلاش دولت یونان برای تصویب دور جدیدی از طرح های ریاضت اقتصادی، تمام اقشار جامعه اعم از کارگران شهرداری، معلمان، پزشکان، بیماران و نیروهای مسلح به نشانه اعتراض به کاهش دستمزدها و افزایش نرخ بیکاری به خیابانهای شهر آتن آمدند.

بیماران سرطانی و افرادی که از بیماریهای مزمن رنج می برند، مقابل ساختمان پارلمان و در نزدیکی وزارت اقتصاد تجمع کردند.

معترضان پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: “بدون پزشکان و دارو  آنها ما را محکوم به مرگ کردند”.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که دور جدید مذاکرات عصر چهارشنبه “آنتونیس ساماراس” نخست وزیر یونان و شرکای ائتلافی در آتن درباره دور جدیدی از طرح های ریاضت اقتصادی برای دریافت وام بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت. 

این نشست درحالی بدون نتیجه پایان یافت که دوت آتن زمان زیادی را برای نهایی کردن کاهش ۱۱٫۵ میلیارد یورو (۱۴٫۷ میلیارد دلار) از هزینه های دولتی تا سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ برای دریافت وام صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا ندارد.

از سوی دیگر فشارهای اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بر دولت یونان برای کاهش حقوق مستمری بگیران تا حدود ۳٫۵ میلیارد یورو، کاهش خدمات پزشکی تا میزان ۱٫۴۷ میلیارد یورو، کاهش هزینه های نظامی به میزان ۵۱۷ میلیون یورو و کاهش حق سنوات خدمت کارکنان دوت و تجدید نظر در ساعت های کاری روز به روز در حال افزایش است.

همچنین گزارش اخیر تروئیکای اروپایی شامل کمیسیون اروپایی، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپایی از چگونگی پیشرفت اصلاحات در یونان تصویر فاجعه باری را ارائه کرده است.

دولت یونان حدود ۲۱۰ تا از ۳۰۰ وعده ریاضتی خود را برآورده نکرده است. راینیشن پست این موضوع را در گزارشی با استناد به  اظهارات محافل حکومتی در آلمان گزارش داده است.

به نوشته راشا تودی، در گزارش موسسه استاندارد اند پورز آمده است که کاهش شدید تولید ناخالص داخلی یونان که مغایر پیش بینی های اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است، بیانگر این نکته اساسی است که دولت یونان برای سال جاری میلادی به ۷ میلیارد یورو کمک مالی بیشتر یعنی معادل ۳٫۷ درصد تولید ناخالص داخلی خود نیازمند است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.