آغاز رقابت های دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا

با انجام وزن کشی ۵۰ ورزشکار زیر ۲۰ سال ۱۰ کشور اروپایی، دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا در لیتوانی با شعار مردم فعال، دنیای بهتر آغاز شد.

به گزارش سرویس ورزسی برنا ، رقابت های بخش تیمی این مسابقات که در چارچوب پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش های همگانی (TAFISA) برگزار می شود صبح سه شنبه ۱۳ تیرماه انجام می شود.

 به این ترتیب چهارشنبه ۱۴ تیرماه ورزشکاران در ۵ بخش مهارت های فردی(میل بازی، میل گیری، کباده، سنگ و چرخ) به رقابت می پردازند و پنج شنبه ۱۵ تیرماه نیز در ۵ وزن کشتی پهلوانی، کشتی می گیرند.

در دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا ورزشکارانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، آلمان، اکراین، استونی، اسلواکی، بلاروس، روسیه، گرجستان، لهستان و لیتوانی حضور دارند.

داوران بین المللی جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، اکراین، جمهوری آذربایجان، بلاروس و لیتوانی قضاوت بخش های مهارت های تیمی، هنرهای فردی و کشتی پهلوانی را برعهده دارند.

ورزش زورخانه از جمله ورزش های حاضر در پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش های همگانی است که در لیتوانی برگزار می شود.

در حاشیه این مسابقات رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه در همایش بین المللی «نقش ورزش و فرهنگ در توسعه جامعه» که توسط یونسکو و فدراسیون جهانی ورزش همگانی برگزار می شود به ارایه مقاله می پردازند.

در نخستین دوره مسابقات قهرمانی جوانان اروپا که آذر ۱۳۸۹ در بلاروس برگزار شد تیم جمهوری آذربایجان قهرمانی را از آن خود کرده بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.