آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی در کشور

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سراسر کشور با حضور رئیس کمیته امداد در استان اردبیل، کلید خورد.

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی در کشور

به گزارش ممتاز نیوز، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی که با حضور سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، گفت: این تعداد واحد مسکونی با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای خانوار بی‌بضاعت جامعه ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این منازل با اولویت مددجویان روستایی، ایتام و خانواده‌های سه نفر و بیشتر ساخته و تحویل خواهد شد، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده، هر مسکن مددجویی با زیربنای میانگین ۵۰ متر مربع و با سرانه ۱۴۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدها ۴۵ میلیون تومان تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان به مددجویان تحت حمایت پرداخت خواهد شد. همچنین ۳۵ میلیون تومان وام نیز از طرف کمیته امداد به مددجویان اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات هم از سوی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: امیدواریم با حضور گسترده خیران در این عرصه، شاهد افزایش ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن مناسب برای مددجویان به طور جدی دنبال می‌شود، بیان کرد: همکاری و همیاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه و کمک‌های مردمی موجب شده است تا این امر سرعت بیشتری بگیرد.

بختیاری با اشاره به اینکه در قالب این طرح ۳۶۲ واحد مسکن مددجویی در استان اردبیل ساخته خواهد شد، اعلام کرد: از این تعداد ۱۴۶ مورد در شهرستان‌های «گرمی» و «انگوت» که از مناطق محروم این استان هستند به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۱۶ واحد نیز در شهرستان‌های خلخال، کوثر، شاهرود و خروش رستم ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش داریم ظرف مدت ۱۸ ماه تمام این واحدهای مسکونی را در سطح کشور به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.