آغاز سی و چهارمین دوره عرصه کتاب در نانسی

به گزارش ایبنا به نقل از مجله کتاب فرانسه، سی و چهارمین دوره «عرصه کتاب» ۱۶-۱۴ سپتامبر (۲۶-۲۴ شهریور) در حالی برگزار می‌شود که املی نوتومب نویسنده پرفروش و سرشناس بلژیکی همزمان با انتشار بیست و یکمین رمانش به نام «ریش آبی» ریاست افتخاری این دوره بر عهده گرفته است.

امسال هم مانند سال‌های گذشته قرار است میدان تاریخی استانیسلاس در شهر نانسی میزبان بیش از ۱۴۰ هزار بازدیدکننده و ۵۰۰ نویسنده در جشن «عرصه کتاب» ۲۰۱۲ باشد.

امین معلوف، پل کلودل، ماتیاس انارد، متین آردیتی، الیویه ادم و ورونیک المی برخی‌ از نام‌های سرشناس ادبیات امروز فرانسوی هستند که برای دیدار با خوانندگان آثارشان، شرکت در میزگردهای نقد و گفتگو و امضای کتاب برای خوانندگان حضور خواهند داشت.

همچنین در نقاط دیگری از شهر نانسی چون کاخ استانداری و اپرا، نویسندگان دیگری چون آنوک آیمه، السا زیلبر استاین و ژاک وبر گزیده‌هایی از آثارشان را برای مخاطبان می‌خوانند.

پنج جایزه ادبی هم از چند ماه‌ قبل، مراسم اهدای جایزه را به جشنواره بزرگ ادبیات نانسی موکول کرده بودند. جایزه گنکور «بهترین زندگینامه» به داوید آزیو برای «رمان روآر» (نشر فایارد)، جایزه کتاب و حقوق بشر شهر نانسی، جایزه برگ طلایی شهر نانسی-جایزه فرانس بلو لورن، جایزه کتابفروشی های نانسی-مجله لو پوان و جایزه بهترین کتاب محیط زیست وولیا که به میشل سر از اعضای فرهنگستان زبان و ادبیات فرانسه تعلق می‌گیرد، در جشنواره نانسی اهدا می‌شوند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.