آغاز شمارش معکوس کره جنوبی برای عقب نماندن از «ایران فضایی»

۲۹ آبان ،

دو بار تلاش سئول در پرتاب این موشک – که با فن آوری داخلی ساخته شده است – در ماه اوت سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به شکست انجامیده است.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفق چند ماهواره، توانسته قدرت علمی و اجرایی خود را در تسخیر فضا به جهانیان نشان دهد و این موضوع با شگفتی کشورهای مختلف همراه شده است چراکه فکر نمی کردند کشورمان بتواند به ایران راحتی، تحریماتی سخت علمی را بشکند و امید و رصد و نوید را روانه فضا کند.

پس از این اقدام ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به فکر استقلال علمی خود در عرصه فضا افتاده و روند دستیابی به این علوم را تسریع کردند. به جز ایران، هم اکنون تنها سه کشور آسیایی چین، هند و ژاپن موفق شده اند ماهواره به فضا پرتاب کنند و آن را در مدار قرار دهند و کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرفته در تلاس است نام خود را بعد از ایران در این لیست ثبت کند.

بالاخره وزارت آموزش، علوم و فن آوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد دانشمندان کره ای و روسی پس از برگزاری نشست اعلام کردند بیست و نهم نوامبر (ده روز دیگر) برای پرتاب Vehicle-1 از نظر فنی مناسب است.

این وزارت خانه افزود کمیته آمادگی پرتاب روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره تاریخ دقیق پرتاب تشکیل جلسه خواهد داد.

نشت گاز سبب شد تلاش کره جنوبی برای پرتاب این موشک در ۲۶ اکتبر به تعلیق بیفتد.

دو بار تلاش سئول در پرتاب این موشک – که با فن آوری داخلی ساخته شده است – در ماه اوت سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به شکست انجامید. اولین مرحله ساخت این موشک توسط دانشمندان روسی و مرحله دوم آن توسط دانشمندان کره جنوبی انجام شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.