آغاز طرح آمارگیری استفاده خانوارها و اشخاص از ICT از ۲۱ دیماه کلید میخورد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خبر داد: آغاز طرح آمارگیری استفاده خانوارها و اشخاص از ICT از ۲۱ دی ماه به منظور ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی های مجامع بین المللی حوزه فاوا، طرح آمارگیری تخصصی استفاده خانوارها و اشخاص از فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۱ دی ماه سال جاری آغاز می گردد.
 
امیر حسین محب علی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات و مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی وزارت ارتباطات، با همکاری مرکز آمار ایران و اداره آمار و اطلاعات اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بمدت ۲۰ روز در سراسر کشور آغاز و نتایج آن در دو برش استانی و کشوری در اردیبهشت سال ۹۳ اعلام می گردد.
 
وی افزود: این طرح در چارچوب اجرای نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ظرفیت سازی فنی در خصوص ارتقای جایگاه ایران در ارزیابی های مجامع بین المللی حوزه فاوا عملیاتی می گردد.
مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با بیان این مطلب که برای اجرای این طرح هفت فاز عملیاتی تعریف شده گفت: طراحی ،آموزش آمارگیران ، عملیات میدانی و اجرا و داده آماری ،ویرایش موضوعی ، استخراج جداول اولیه(بی وزن) ، استخراج جداول نهایی(با وزن) ، اخذ تاییدیه تیم راهبری نظیر ITU از جمله فازهای تعریف شده در این حوزه است.
 
وی با اشاره مبانی قانونی اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری استفاده خانوارها و اشخاص از ICT بر اساس تبصره ۳ ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران بعنوان هماهنگ کننده ملی حوزه شاخص های فاوا در کشور ، طی قراردادی توسط مرکز آمار ایران اجرا می گردد .
امیر حسین محب علی در خصوص اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور، کشور نسبت به تهیه پاسخ پرسش¬های نهادهای بین¬المللی در این زمینه بموقع و جامع پاسخگو بوده و تخمین هایی که نهاد های بین المللی برای وضعیت عملکردی ایران به جهت عدم ارسال اطلاعات برآورد می کرده اند را تصحیح تا از تضییع و افت جایگاه کشور در رتبه بندی های بین المللی فاوا جلوگیری شود.
 
وی ادامه داد:‌ نتایج دقیق این آمارها در حوزه دستیابی و استفاده خانوارها اشخاص از فاوا در کسب و کار ، منجر به دقت و بهبود کیفیت تصمیم¬گیری و سیاستگذاری حوزه فاوا در کشور خواهد شد .
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات با اشاره به ارائه تعریف تازه کاربر اینترنت از سوی ITU تصریح کرد : بر اساس تعریف تازه اتحادیه جهانی ارتباطات، کاربر اینترنت کسی است که در طول ۳ ماه قبل با هر فناوری ارتباطی به شبکه اینترنت متصل بوده است .
وی تاکید کرد: این زمان در تعاریف قبلی ۱۲ ماه بوده که با توجه به توسعه کاربری اینترنت در دنیا، به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.