آغاز طرح خروج ۳۵هزار دستگاه وانت و خودرو شخصی فرسوده از دوشنبه

آغاز طرح خروج ۳۵هزار دستگاه وانت و خودرو شخصی فرسوده از دوشنبه

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت کشور از آغاز ثبت‌نام طرح خروج۲۵ هزار سواری شخصی فرسوده و ۱۰ هزار وانت فرسوده از روز دوشنبه ۲۶ تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیررضا رجبی در نشست خبری خود با اعلام طرح‌های جدید جایگزینی خودروهای سواری فرسوده گفت: از روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ثبت‌نام طرح جایگزینی ۲۵ هزاردستگاه سواری شخصی فرسوده با همکاری شرکت سایپا و بانک‌های سپه، ملی و تجارت آغاز می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح خودروهای سواری شخصی فرسوده مدل ۵۶ تا ۶۸ فرصت دارند جهت جایگزینی خودرو خود به نمایندگی‌های مجاز شرکت سایپا در سراسر کشور مراجعه کنند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت کشور تصریح کرد: تسهیلاتی که برای جایگزینی این خودروها در نظر گرفته شده پنج و هفت میلیون تومان با نرخ سود ۱۵ درصد و بازپرداخت پنج‌ساله است و در این طرح ۲۵هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام صرفا از طریق نمایندگی‌های مجاز شرکت سایپا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام به صورت رایگان بوده و متقاضیان از زمان فراخوان مرکز اسقاط ۳۰ روز فرصت دارند تا خودرو خود را به این مراکز تحویل دهند در غیر این صورت به طور خودکار از سیستم حذف شده و شرایط برای ثبت‌نام خودرو دیگری فراهم می‌شود.

جایگزینی ۱۰هزار دستگاه وانت فرسوده مدل ۵۶ تا ۷۶

رجبی درباره طرح جایگزینی ۱۰هزار وانت فرسوده نیز گفت: این طرح با همکاری شرکت خودروسازی گروه بهمن و زامیاد و بانک‌ تجارت انجام می‌شود که در قالب این طرح خودروهای فرسوده سال ۵۶ تا ۷۶ شمسی و معادل میلادی آن و همه وانت‌های بالای ۱۵سال عمر مشمول طرح می‌شوند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از روز دوشنبه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به اینکه ظرفیت اعلام شده در این دوره محدوده است به منظور تکمیل شدن ظرفیت سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد لذا متقاضیان در روزهای اولیه اجرای طرح نسبت به ثبت‌نام از طریق نمایندگی‌های مجاز گروه بهمن و زامیاد اقدام کنند.

به گفته معاون نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور وام‌های پرداختی برای وانت‌های فرسوده ۷، ۹ و ۱۰ میلیون تومانی است که با نرخ سود ۱۵درصد و بازپرداخت پنج‌ساله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح نیز رایگان است تاکید کرد: متقاضیان برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو تنها از طریق نمایندگی‌های اعلام شده نسبت به ثبت‌نام در این طرح‌ها اقدام کنند.

رجبی گفت: متقاضیان پس از زمان فراخوان مرکز اسقاط ۳۰ روز فرصت دارند تا خودرو خود را به این مراکز تحویل دهند. ضمن آنکه متقاضیان باید پس از اسقاط خودرو وثبت تاییدیه ناجا ظرف ۴۵ روز کاری باید پیش‌فاکتور خودروی جایگزین دریافتی را برای اجرای مراحل بعدی در بانک عامل پذیرش کنند در غیر این صورت به صورت سیستمی به طرح جایگزینی تسهیلات بدون بانکی انتقال خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۳۰هزار دستگاه وانت بالای ۱۵سال در کشور وجود دارد.

آغاز طرح تعاون و تکریم از امروز

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت کشور با اشاره به اجرای طرح تعاون و تکریم گفت: دراین طرح عوامل مراکز اسقاط با مراجعه به طرح منازل و یا محل کار متقاضی خودرو وی را به مرکز اسقاط منتقل می‌کنند و کارت طلایی تعاون را به متقاضی ارائه می‌کنند و پس از اسقاط خودرو مبلغ آن پس از کسر هزینه حمل خودرو فرسوده در کارت طلایی متقاضیان شارژ می‌شود.

رجبی گفت: متقاضیان طرح تعاون و تکریم می‌توانند از طریق پیامک ۳۰۰۰۴۰۴۷ و شماره تلفن ۰۲۱۴۲۸۴۷ فرآیند طرح اسقاط خودرو را پیگیری کنند.

پرداخت تسهیلات جایگزینی و گواهی اسقاط کاهش می‌یابد

وی در پاسخ به ایسنا مبنی بر تعداد خودروهای فرسوده خارج شده از ابتدای سال تاکنون با هدفگذاری برای سال ۹۱ گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰هزار خودرو اسقاط شده و به عدد یک میلیون و ۲۳۰هزار دستگاه خروج خودرو فرسوده رسیده و هدفگذاری معاونت نوسازی ناوگان خروج ۲۵۰هزار خودرو فرسوده تا پایان سال ۹۱ است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره روند کاهش تسهیلات دولتی برای خروج خودروها نیز گفت: در برنامه پنجم توسعه یکی از بندهای قانونی توسعه حمل و نقل عمومی است که این روند تا پایان برنامه و سال ۹۴ ادامه دارد اما آنچه که مسلم است تسهیلات و شرایط پرداخت اسقاط متناسب با شرایط تغییر خواهد کرد و یکی از برنامه‌ها روند کاهش در پرداخت تسهیلات بانکی و گواهی اسقاط می‌باشد.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.