آغاز عرضه اوراق مشارکت بانک مرکزی از پس فردا

مدیراداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی ازآغاز فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی با شرایط ویژه و در پنج بانک کشور از روز شنبه ۲۲ مهر خبرداد .

پیمان قربانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به صدورمجوز شورای پول و اعتبار برای انتشار صد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت  بانک مرکزی گفت : بانک مرکزی به منظور مدیریت میزان نقدینگی در جامعه و هدایت روند رشد نقدینگی در مسیر مطلوب، این میزان اوراق مشارکت را در طول سال عرضه خواهد کرد .
مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی افزود : متقاضیان خرید مرحله اول این اوراق  می توانند از ۲۲ مهر به مدت یک هفته به شعب منتخب بانکهای سپه ،‌ صادرات ایران ، تجارت ،‌ اقتصادنوین و پارسیان مراجعه و برای خرید این اوراق اقدام کنند .
قربانی درباره ویژگی های این اوراق گفت : اوراق مشارکت بانک مرکزی یک ساله و نرخ سود علی الحساب ان  ۲۰ درصد و معاف از مالیات است و  سود ان نیز هر سه ماه یکبار به دارندگان ان پرداخت می شود .
وی با اشاره به تفاوتهای این اوراق با اوراق قبلی اظهارداشت : نرخ سود بازخرید این اوراق ، قبل از سررسید ۱۹ درصد تعیین شده است و قابلیت معامله در بورس اوراق بهادار را نیز دارد .
قربانی با اشاره به اینکه پرداخت اصل و سود این اوراق‌ را بانک مرکزی تضمین کرده است گفت : مبنای محاسبه سود این اوراق مشارکت نیز ۳۶۰روز است که به صورت روز شمار محاسبه و پرداخت خواهد شد .
این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: در مرحله نخست ، ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت عرضه ‌خواهد ‌شد . 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.