آغاز عملیات اکتشاف هوایی در منطقه سنگان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عملیات ژئوفیزیک هوایی در پهنه سنگان آغاز و بدین ترتیب برنامه اکتشاف در این ناحیه معدنی وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ این مرحله از عملیات اکتشاف از ابتدای هفته قبل آغاز شده و قرار است ۷ منطقه در شمال شرق کشور را در برگیرد. عملیات فوق پیرو قرارداد سه جانبه معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت،‌ سازمان زمین شناسی و ایمیدرو به اجرا در آمده است.

بر اساس برنامه تعریف شده در این مرحله ۱۷هزار و ۵۰۰ کیلومتر به صورت خطی تحت ژئوفیزیک هوایی قرار می گیرد و در نهایت ۱۲ هزار کیلومتر مربع از مساحت این بخش از کشور را شامل خواهد شد. این عملیات در راستای شناسایی آنومالی های معدنی پهنه سنگان انجام می شود. 

ژئوفیزیک هوایی توانایی اندازه گیری و تعیین خواص فیزیکی عناصر اعماق زمین را دارد که هیچگونه رخنمونی ندارند. اطلاعات به دست آمده از ژئوفیزیک هوایی کانسار،‌ ساختار،‌ گسل ها و سنگ بستر اعماق زمین را مشخص می کند.

پیشتر و در زمستان سال قبل عملیات های حفاری در بخش اکتشاف زمینی در ناحیه معدنی سنگان آغاز شد به طوری که نتایج حفاری ها و مغزه گیری ها نشان داد که در برخی نقاط تا عمق ۶۰۰ متری نیز ذخایر سنگ آهن وجود دارد. اکنون طبق برنامه از پیش تنظیم شده مرحله ژئوفیزیک هوایی به مرحله اجرا رسیده است.

هدف نهایی از اجرای برنامه های اکتشافی که نقطه آغازین آن در شمال شرق کشور بوده است، ‌شناسایی ذخایر جدید در جهت افزایش میزان ذخایر فعلی از جمله سنگ آهن است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.