آغاز عملیات اجرایی کارخانه گندله سازی در بخش کرانی بیجار

۲۱اردیبهشت،

همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، عملیات احداث کارخانه گندله سازی در بخش کرانی شهرستان بیجار با حضور استاندار کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کردستان، تفضلی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبانور در مراسم آغاز عملیات احداث کارخانه گندله سازی اظهار داشت: کارخانه گندله سازی حسن آباد یاسوکند با ظرفیت تولید سالانه ۹۲۰ هزار تن مواد اولیه فولاد در مدت ۱۸ ماه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم احداث می گردد که راه اندازی این کارخانه در راستای تکمیل چرخه صنعت فولاد در این استان انجام خواهد شد.

وی به تشریح فعالیتهای معدنی این شرکت در حوزه استان کردستان پرداخت و گفت: معدن سنگ آهن حسن آباد یاسوکند واقع در شهرستان بیجار با ظرفیت قطعی بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن با عیار ۶۰ درصد از بزرگترین معادن غرب کشور و تامین کننده مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن کشور است.

تفضلی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی کارخانه کنسانتره شهرک واقع در نزدیکی شهر حسن آباد یاسوکند خبر داد و عنوان کرد: این کارخانه که بر اساس پیش بینی ها تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، با تولید سالانه ۳۲۵ هزار تن کنسانتره با سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد تومان در فاز اول برای ۶۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.