آغاز عملیات ساخت دانشکده خیرساز علوم و معارف قرآنی دانشگاه ملایر

۲۷فروردین۱۳،

pedram.jpg

عملیات اجرایی ساخت دانشکده خیر ساز علوم و معارف قرآنی ویژه پسران دانشگاه ملایر با حضور دکتر سید جواد ساداتی نژاد، معاون حقوقی و امور مجلس و دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، مقامات محلی و جمعی از خیرین استان همدان آغاز شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم دکتر ساداتی نژاد، با اشاره به تاکیدات مکرر دین مبین اسلام، ائمه اطهار (ع) و بزرگان بر انجام کارهای خیر، اظهار کرد: کار خیرین باقیات و صالحات است و در کشور ما به لطف خداوند حضور خیرین، همیشه پر رنگ بوده است.

وی از خیرین به عنوان الگوهای بزرگی برای همه در امور مختلف نام برد و افزود: در این راستا تاکنون خیرین در کشور منشا ارائه خدمات بزرگی بوده‌اند که می‌توان به ساخت مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی از سوی آنان اشاره کرد.

ساداتی نژاد افزود: طبق آیین نامه‌های وزارت علوم هر اقدامی که در بحث عمرانی توسط خیرین در دانشگاه‌های کشور انجام شود، از سوی وزارت علوم ۵۰ درصد اعتبار برای کمک به ساخت آن پروژه اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت علوم توسعه این شجره طیبه است و امیدواریم بتوانیم خیرین بیشتری را در امر علم و دانش جذب این خدمات و برکات ارزنده کنیم.

معاون حقوقی وزارت علوم با بیان اینکه هر چه در این راه پسندیده سرمایه گذاری کنیم، باقیات و صالحات است، اظهار کرد: فرزندانی که در دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر تحصیل می‌کنند و در آینده، بالندگی برای این کشور می‌آفرینند، در حقیقت فرزندان همین خیرین محسوب می‌شوند و خدمت این فرزندان به جامعه، برای خیران نیز ثوابی اخروی به ارمغان می‌آورد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۶ پروژه عمرانی خیرساز در دانشگاه‌های سراسر کشور با زیربنایی بالغ بر ۱۲۳ هزار مترمربع در دست اجرا است، گفت: امروز خیرین ما از ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی فراتر رفته و در امر پژوهش و فناوری وارد شده‌اند و این خود نوید بخش آینده روشن در امر علم و فن آوری و پیشرفت بیشتر کشورمان است.

در این مراسم، همچنین دکتر بهمن امانی رییس دانشگاه ملایر در سخنانی، پیشرفت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر را نتیجه توسعه علمی و عمرانی کشور برشمرد و گفت: وجود ۵۰ رشته تحصیلی در این دانشگاه و بیش از شش هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی گواه این امر است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت پنج رشته‌ و ۵۰ دانشجوی دوره دکتری در این دانشگاه اظهار کرد: امروز دانشگاه ملایر در زمینه علمی رو به رشد است و همه این موفقیت‌ها مرهون تلاش، بسیج همگانی و کار خالصانه برای خدا توسط همه اساتید و کارکنان این دانشگاه است.

رییس دانشگاه ملایر در ادامه به خدمات ارزنده خیرین در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: ساخت دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی در این دانشگاه برکتی عظیم برای دانشگاه ملایر خواهد بود.

وی از ساخت این دانشکده با مساحت شش هزار متر در دو طبقه خبر داد و گفت: فاز اول این دانشکده با حضور خیرین «برادران سعید پور» در حال ساخت است که در حال حاضر در مرحله فونداسیون قرار دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم با ساخت فاز اول این دانشکده با مساحت سه هزار متر از مهر ماه یا بهمن ماه سال تحصیلی تازه در دو رشته علوم قرآنی پذیرش دانشجو داشته باشیم.

امانی در ادامه به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در راستای آفریدن حماسه‌ای بزرگ دانشگاهیان دانشگاه ملایر به عنوان قشر علمی کشور در این زمینه حرکتی حماسی خواهند داشت و با شجاعت و نشاط هرچه بیشتر برای رسیدن به قله‌های بزرگ علمی تلاشی عظیم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت کنندگان در آغاز این مراسم بر مزار شهدای گمنام دانشگاه ملایر حضور یافته و با قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.