آغاز فراخوان جذب و بورس هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

۲۰م آذر ،

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از فراخوان جذب و بورس هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه اینترنتی www.jazb.iau.irاز ساعت ۲۲ شب قبل ۱۹ آذرماه خبر داد.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد؛حسین بلندی با بیان این مطلب افزود:متقاضیان جذب و اخذ بورس در دانشگاه آزاد اسلامی برای اطلاع از نیازهای واحدهای دانشگاهی می توانند به مدت ۳۰ روز به سایت اینترنتی جذب اعضای هیأت علمی به آدرس www.jazb.iau.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فرآیند تحلیل و بررسی فراخوان از اول مرداد ماه ۹۱ با جمع آوری اطلاعات واحدها آغاز شد و با اعمال شاخص هایی نظیر نسبت استاد به دانشجو در واحد، استان و کشور، رشته های با متقاضی بالا بر اساس آمار مرکز آزمون و جذب دانشجو و طرح جامع آموزشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از بررسی و تایید در شورای مدیران حوزه معاونت آموزشی و شوراهای مرکزی جذب و بورس با کسب مجوزهای لازم از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهار دسته گروه های تخصصی ۸۰۰ نفر جذب و ۲۰۰ نفر بورس، گروههای پزشکی ۱۷۳ نفر جذب و ۴۳ نفر بورس، درس معارف اسلامی ۲۰۰ نفر جذب و سایر دروس عمومی ۱۰۰ نفر جذب، آماده انتشار یافتن است.

وی در خصوص امتیاز این فراخوان تصریح کرد: در فراخوانهای قبلی جذب هیأت علمی بر اساس اعلام نیاز واحدها و مراکز آموزشی بوده است در حالیکه در این فراخوان علاوه بر اینکه اعلام نیازها بر اساس نیاز به جذب هیأت علمی در واحدهای دانشگاهی ، استان و کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، رشته های پرطرفدار بر اساس آمار مرکز آزمون و آمار جذب دانشجو و طرح جامع آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بلندی اذعان داشت:از سوی دیگر در این فراخوان به جای اینکه هیأت علمی برای یک واحد مشخص جذب شود، هیأت علمی برای استان، با اولویت واحد مشخص شده جذب می شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شرایط جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه اظهار داشت: اشخاصی که به عنوان عضو هیات علمی جذب می شوند باید مدرک دوره دکتری تخصصی داشته باشند و اشخاصی که متقاضی بورس می باشند باید دانشجوی دکتری بوده و حتی الامکان آزمون جامع خود را گذرانده باشند و اولویت با اشخاصی است که از پیشنهاد دکتری خود دفاع کرده اند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.