آغاز قطع گسترده گاز جایگاه‌های CNG/ اجرای سلیقه‌ای دستورات وزیرنفت

اردشیر دادرس امروز در گفتگو با مهر از قطع انشعاب گاز پنج جایگاه CNG در سطح استان خوزستان و به ویژ منطقه آبادان توسط شرکت ملی گاز خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تا چند هفته آینده هم به طور گسترده انشعاب گاز بخش عمده‌ای از جایگاه‌های CNG در استان‌های مختلف کشور قطع شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور درباره دلایل قطع گاز جایگاه‌های CNG و ایجاد صف‌های طولانی پیش روی جایگاه‌ها در برخی از استان‌های کشور همچون خوزستان، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای سلیقه ای دستورات وزیر نفت درباره محاسبه گازبهای این بنگاه‌های اقتصادی عامل تعطیلی جایگاه‌های CNG شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت‌های گاز استانی و شرکت ملی گاز هر یک به طور سلیقه‌ای اختلاف گازبها جایگاه‌های CNG را محاسبه می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که اگر دستورات سال گذشته وزیر نفت مبنی بر نصب میتیرینگ‌های حجمی اجرا می شد کار به تعطیلی جایگاه‌های CNG نمی‌کشید.

 

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تاکنون مکاتبات انجام گرفته منجر به تسهیل و تسریعی در نصب کنتورها و میترینگ جایگاه‌های CNG توسط شرکت ملی گاز نشده است، بیان کرد: در حال حاضر ایجاد صف و افزایش زمان سوخت گیری خودروهای دوگانه سوز مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

 

دادرس همچنین از تعطیلی تعدادی از جایگاه های CNG در استان آذربایجان شرقی به دلیل عدم به موقع تامین اقلام یدکی و کالا خبر داد و یادآور شد: در شرایط فعلی ۳ عامل ورشکستگی جایگاه‌های CNG را تهدید می‌کند.

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اشاره به تاخیر دولت در ابلاغ نرخ جدید کامزد فروش CNG به عنوان یکی از این عوامل یاد کرد و افزود: اختلاف در صدور قبوش نجومی گازبها و مشکلات متعدد تعمیر و نگهداری تجهیزات از دیگر مشکلات موجود در این بخش است.

 

به گزارش مهر، در حال حاضر شرکت ملی گاز، گاز مصرفی در جایگاه‌های CNG را به صورت حجمی اندازه گیری می کند در صورتی که واحد اصلی اندازه گیری گاز جرم آن است.
 
هم اکنون اختلاف اندازه گیری گاز در جایگاه‌های CNG منجر به صدور قبوض نجومی برای این بنگاه‌های اقتصادی کشور شده است، به طوریکه در جایگاه‌های CNG مختلف کشور اختلافی ۲ تا ۱۵ درصدی در حجم فروش گاز وجود دارد که این منجر به زیان اکثر سرمایه گذاران این صنعت پاک شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.