آغاز مذاکرات مخالفان سوری برای تشکیل دولت تازه

۱۷فروردین۱۳،

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه از آغاز مذاکرات “نخست‌ وزیر موقت” برای تشکیل دولت انتقالی سوریه و احتمال تشکیل دولت تازه در هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در دیدار با جمعی از مخالفان در قاهره اعلام کرد: غسان هیتو، اول‌وزیر موقت مخالفان مذاکراتش را برای تشکیل دولت انتقالی سوریه که متشکل از ۱۱ وزیر از جمله وزیر خارجه خواهد بود، آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: احتمالا در هفته‌های آینده دولت انتقالی سوریه اعلام می‌شود.

در بیانیه ای که توسط ائتلاف مخالفان سوریه انتشار یافت، در این خصوص آمده است: دولت تازه پس از معرفی اعضای آن به ائتلاف ملی مخالفان سوریه معرفی خواهد شد.

بر اساس این بیانیه گروهی از کمیته‌ها عملیات خود را برای جذب اشخاص متخصص و با تجربه در داخل و خارج از سوریه برای فعالیت در وزارتخانه‌های دولت تازه آغاز کردند.

همچنین در بیانیه ائتلاف مخالفان سوریه اعلام شده که دولت تازه ۱۱ وزیر دارد که برجسته‌ترین آنها وزیر دفاع، وزیر کشور و وزیر امور خارجه است و قرار است دولت تازه در داخل خاک سوریه حضور داشته باشد.

در این بیانیه با اشاره به بعضی از معیارهای انتخاب وزیران دولت تازه تاکید شده است: وزیران دولت تازه نباید از چهره‌های نظام سوریه یا کسانی باشند که مرتکب جنایاتی علیه ملت سوریه و یا غارت اموال مردم شده‌اند. این اشخاص باید به طور کامل قادر به فعالیت در داخل سوریه باشند.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه هشتم ماه مارس قبل “غسان هیتو” را به عنوان “نخست وزیر موقت” انتخاب کرد که قرار است وی اداره اراضی تحت سلطه مخالفان سوریه را برعهده بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.