آغاز مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر

۱۱ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر ،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، کارگردانان ، تهیه کنندگان ، بازیگران و منتقدان سینما در این مراسم حضور دارند .

اجرای این مراسم را مهدی سلوکی مجری رسانه ملی بر عهده دارد و قرار است در این مراسم از جمشید مشایخی ، نادر طالب زاده ، جهانگیر الماسی و مهری شیرازی  هنرمند پیشکسوت عرصه چهره پردازی تقدیر شود.

جشنواره امسال دارای ۱۲ بخش است که در بخش نگاه نو ۱۵ اثر از فیلمسازان جوان کشورمان رقابت خواهند کرد .

در بخش سودای سیمرغ یا همان مسابقه ملی سینمای ایران ۲۶ اثر با هم رقابت خواهند کرد و ۹ اثر هم در بخش خارج از مسابقه روی پرده نقره ای سینماها خواهد رفت .

امسال ۱۰ استان کشور و ۱۲ سینما در شهر تهران فیلم های جشنواره را اکران خواهند کرد .

قرار است آثار منتخب جشنواره در دو پایگاه اینترنتی هسته ای نطنز و فردو نیز اکران شود .

۱۳۲ اثر از ۳۷ کشور دنیا نیز در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد .



دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت:۱۸۹فیلم ایرانی و خارجی در سی و یکمین دوره جشنواره اکران می گردد.



محمد رضا عباسیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ‌افزود: در بخش ملی جشنواره۵۷ فیلم و در بخش بین المللی نیز۱۳۲ اثر سینمایی به نمایش درمی آید.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: امسال نیز جشنواره دو مراسم اختتامیه خواهد داشت که مراسم پایانی بخش بین المللی۱۶بهمن در تالار وحدت و آیین پایانی بخش ملی۲۲بهمن در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

عباسیان افزود: بر اساس رای هیئت های انتخاب بخش ملی،۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)، ۱۵اثر در بخش نگاه نو (فیلم اولی ها)، ۹ فیلم در بخش خارج از مسابقه و۱۱اثر در بخش سینمای سعادت (‌فیلم های بلند مستند) پذیرفته شد.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت:‌ در بخش بین الملل نیز۱۱فیلم در بخش سینمای سعادت ،۲۷ اثر در بخش سینمای غیرمتعهدها ،۱۳فیلم در بخش جام جهان نما ،۱۱اثر در بخش جشنواره جشنواره ها ،۱۱فیلم در بخش معرفی سینمای چین، ۲۸فیلم در بخش معرفی سینمای لهستان،۲۱ فیلم در بخش سینمای سه بعدی و۱۱اثر نیز در بخش نمایش های ویژه اکران به مرحله نهایی راه یافت.

عباسیان افزود: امسال۱۹۳میهمان شامل فیلم سازان، نمایندگان جشنواره، مدیران و نمایندگان شرکت های بین المللی فیلم سازی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد،۴۰ نفر از فعالان عرصه های رسانه ای و کارگردانان سینمای جهان نیز در کنفرانس هالیوودیسم که همزمان با ایام جشنواره در تهران برگزار می گردد، حضور خواهند داشت.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: سه هیئت بلندپایه فرهنگی از لهستان، روسیه و چین نیز در ایام جشنواره برای حضور در مراسم بزرگداشتی که برای سینمای کشور آنان برگزار خواهد شد، به تهران می آیند.

عباسیان افزود: بازار فیلم فجر نیز با حضور۱۱۰شرکت فعال در عرصه تولید، عرضه و بازاریابی فیلم های سینمایی در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: بیش از۷۰درصد از شرکت های حاضر در بازار بین المللی فیلم فجر، شرکت های بین المللی می باشند.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: امسال در بخش بازار فیلم فجر، بیش از۴۰ شرکت خریدار صاحب نام سینمای جهان حضور فعال خواهند داشت.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.