آغاز معاملات برق در بورس انرژی با حضور ۱۵ نیروگاه

۱۹م اسفند ،

4-184.jpg

معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه بورس انرژی گفت: وزارت نیرو با مدیریت بازار فیزیکی برق کار خود را به گونه‌ای سامان داد که تمامی خریداران و فروشندگان برق بتوانند در این بورس به معامله بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد بهزاد افزود: آغاز معاملات برق در بورس انرژی با حضور ۱۵ نیروگاه خصوصی آغاز شد و اجازه داده شد تا ۴۰ درصد از ظرفیت خود را که حدود چهار هزار مگاوات است در بورس انرژی عرضه کنند. همچنین در طرف تقاضای برق به ۱۱ شرکت توزیع اجازه داده شد که ۴۰ درصد از کل مصرف خود را از بورس انرژی خریداری کنند.

بهزاد ادامه داد: برنامه بعدی برای توسعه معاملات برق این است که ابتدا مصرف‌کنندگان عمده و در مرحله بعدی سایر مصرف‌کنندگان برق از طریق خرده فروشان برق بتوانند کالا خود را از طریق بورس انرژی تامین کنند.

معاون وزیر نیرو به راه اندازی بورس برق اشاره کرد و افزود: تدوین گزارش توجیهی راه اندازی بورس و ارسال آن به شورای عالی بورس، اخذ موافقات اصولی راه اندازی بورس برق از طریق شورای عالی بورس ، تمامی مستندات درخواستی سازمان بورس و اخذ مجوز رسمی تشکیل بورس انرژی با محوریت برق از شورای بورس از اقدامات وزارت نیرو برای راه اندازی بورس برق بود.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز تاسیس بورس انرژی قرار شد ۲۰ درصد سهام به فعالان حوزه برق و نفت اختصاص داده شده ، ۶۰ درصد به نهادهای مالی و ۲۰ درصد به عموم مردم اختصاص یابد.

بهزاد با بیان این‌که شرکت‌های حوزه برق توانستند تا ۱۴٫۶ درصد از ۲۰ درصد از سهام اختصاص یافته را تامین کنند خاطرنشان کرد: سامانه‌های نرم افزاری در بخش معاملات، تسویه وجوه و همچنین بازار فیزیکی که تحت مدیریت شرکت برق ایران فعال است با یکدیگر هماهنگ شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.