آغاز مناظره آنلاین با بزرگواری طرفین/ تفاوت دیدگاه عباس عبدی و عباس سلیمی نمین دربارهٔ اشتباهات جریانات سیاسی

۱۲م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه آغاز مناظره بر اساس سن طرفین عنوان شد، عباس عبدی گفت که تقریبا با سلیمی​نمین هم سن می باشند و هر دو متولد سال ۳۵ می باشند. اما سلیمی نمین گفت که متولد سال ۳۲ است و عبدی متواضعانه گفت: پس شما بحث را آغاز کنید! اما سلیمی نمین هم پاسخ داد: بزرگی به عقل است، پس شما بفرمایید! عبدی هم با لبخند گفت: با اینکه شما جوان تر مانده​اید، ولی بزرگتر میباشید، شما بفرمایید.

پس از بزرگواری طرفین در آغاز این مناظره؛ «اشتباهات جریانات سیاسی» به عنوان موضوع مناظره مطرح شد. عباس عبدی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود که چه چیزی را «اشتباه» می دانیم، گفت: به نظر من در حوزه سیاست به فعلی نمی​گویم «اشتباه» که بعد از وقوع مشخص شود اشکالی داشته است. چون نتایج یک فعل سیاسی می​تواند در فعل آن نباشد و خود فاعل ها ممکن است به گونه​ای عمل کنند که فعل درستی، به اشتباه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اشتباه از نظر من بحث تقصیر است، نه قصور، ادامه داد: باید بین قصور با اشتباه ناشی از تقصیر تفاوت قائل شد. اشتباه ناشی از قصور مسئولیت سیاسی ندارد ولی اگر تقصیر مرتکب شده باشند تمام تبعات حقوقی آن را باید بپذیرند.

اما عباس سلیمی نمین که می​گفت «من این معیار را بسیار قبول ندارم» ادامه داد: ممکن است گذر زمان، لغزش و خیانتی را نمایان کند که بحث قضایی هم در پی دارد. باید ببینیم که زمان منجر به قضاوت بهتر می گردد یا نه؟ قطعا بهتر می گردد. برای همین باید اجازه بدهیم زمان بگذرد تا همه مدارک و ادله که می تواند اطلاعات را کامل کند، جمع آوری شود. بر همین اساس است که در خصوص قضاوت دربارهٔ موضوعات تاریخی گفته می گردد باید زمان بگذرد تا اسناد و شواهد مشخص و منتشر شود.

وی افزود: البته فرمایش آقای عبدی را از یک منظر قبول دارم و آن اینکه باید خودمان را در ظرف مکان و زمان قرار دهیم و ببینیم که کاری اشتباه بوده یا نه. بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی نمی توانیم دربارهٔ عملی، قضاوت کنیم.

این مناظره ادامه دارد و بخش​هایی از آن متعاقبا منتشر می​شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.