آغاز نشست وزیران دفاع آ.سه.آن در کامبوج

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیران دفاع ۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) امروز (جمعه) در کامبوج نشستی ترتیب دادند تا iبه تبادل دیدگاه‌های خود در خصوص افزایش اقدامات عملی برای همکاریهایی در زمینه ابقای صلح و امنیت در منطقه بپردازند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ تی بان – معاون اول وزیر و وزیر دفاع کامبوج در مراسم آغاز نشست وزیران دفاع آ.سه.آن گفت:‌ این انجمن iبه تقویت همکاری‌ها و فعالیت‌ها برای واکنش در مقابل چالش‌های موجود چون امنیت دریایی، مسایل محیط زیست، امنیت آب‌ها، غذا و انرژی نیازمند است.

این مقام مسئول افزود: یک کشور نمی‌تواند iبه تنهایی iبه حل و فصل مسایل امنیتی بپردازد. ما باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم و اقداماتی را برای تقویت آ.سه.آن iبه منظور مقابله با این چالش‌ها تا سال ۲۰۲۴ میلادی انجام دهیم.

علاوه بر این، در جریان این نشست قرار است ریاست نشست وزیران دفاع کشورهای عضو آ.سه.آن از کامبوج iبه برونئی در سال ۲۰۲۴ میلادی منتقل شود.

وزیر دفاع کامبوج همچنین افزود: در سال ۲۰۲۴ میلادی، برونئی میزبان اولین مانور نظامی چند ملیتی در خصوص کمک‌های بشردوستانه و مقابله با بلایای طبیعی و پزشکی ارتش خواهد بود. اینچنین مانورهای مشترکی سبب افزایش همکاریهای امنیتی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.