آغاز هفته اعتصاب و اعتراض در یونان علیه ریاضت بیشتر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

با معرفی بسته ریاضت تازه از سوی دولت یونان به پارلمان این کشور، اعتصابها و اعتراضهای کارکنان یونانی علیه تدابیر پیشنهادی آغاز می گردد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش‌بینی شده که پارلمان یونان به بسته ریاضتی تازه که برای صرفه جویی ۱۳٫۵ میلیارد یورو در نظر گرفته شده و شامل کاهش بها‌ها و افزایش مالیات است و استخدام و اخراج کارکنان را برای شرکتها ساده‌تر می نماید، روز چهارشنبه رای دهد.

اتحادیه‌های قدرنمند بخش خصوصی و دولتی یونان یک اعتصاب ۴۸ ساعته علیه تصویب این بسته را در روز سه شنبه آغاز می نمایند و قصد دارند در مرکز شهر آتن راهپیمایی نمایند. خبرنگاران، پزشکان، کارکنان حمل و نقل و فروشندگان نیز قرار است دست از کار بکشند.

تصویب این بسته برای دریافت سهم بعدی از کمک مالی از وام دهندگان بین المللی ضروری است زیرا بدون این کمک یونان قادر به پرداخت بدهی‌های خود در ۱۶ نوامبر نخواهد بود.

اما رهبران اتحادیه‌ها می گویند که این تدابیر تنها رکود اقتصادی یونان را که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، تشدید می نمایند.

۱۴ هزار راننده تاکسی آتن نیز در اعتصاب می باشند و کارکنان ادارات از طولانی شدن جابجایی به سبب توقف مترو، تراموا و قطارهای شهر که ۵۰۰ هزار نفر را در روز جابجا می نمایند، شکایت دارند.

به گزارش تفسیری رویترز، اعتراضات در روز سه شنبه تشدید می گردد و فشارها بر نمایندگان ائتلاف که احزابشان در نظرسنجی‌های اخیر از وقت برگزاری انتخابات در ماه ژوئن، کاهش محبوبیت داشته اند را مضاعف می نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.