آغاز هفته خوابگاه‌ها از شنبه/ میزان سرانه خوابگاهی هر دانشجو

۱۵اردیبهشت،

251-14.jpg

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از آغاز هفته خوابگاه‌های دانشجویی از روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت:‌ برای این هفته روز شمارهایی تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس کیوان مرادیان کوچک‌سرایی امروز در نشست خبری که در محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه هفته خوابگاه‌های دانشجویی در فاصله زمانی ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۲۷ همین ماه ادامه دارد، گفت: بر این اساس برای هر یک از روزهای هفته خوابگاه‌ها عنوانی تعیین شده است که طی آن روز اول هفته خوابگاه‌ها (شنبه ۲۱) با عنوان زندگی خوابگاهی دانشجویان و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین روز دوم هفته خوابگاه‌ها به عبارتی ۲۲ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه، خانواده و فرهنگ؛ روز ۲۳ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه‌، مشارکت‌های مردمی و توسعه خوابگاه‌های غیردولتی؛ روز ۲۴ اردیبهشت با عنوان خوابگاه، نوآوری و مدیریت بهتر؛ روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه، زندگی جمعی و مشارکت دانشجویان در مدیریت اجرایی و کارآفرینی با رویکرد استفاده مناسب و اقتصادی از اوقات فراغت دانشجویان؛ روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه، ورزش، ایمنی، سلامت و روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه با عنوان خوابگاه‌سازی،‌ارزش اسلامی، نیاز ملی و هدفمندسازی خدمات نامگذاری شده است.

مرادیان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزارت کار، تصریح کرد: در این راستا بحث تعاونی دانشجویی به صورت گسترده در دست انجام است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه‌های استانی که به عنوان وظایف استانداران شناخته شده است، گفت: امیدواریم این کارگاه‌ها در هفته خوابگاه‌ها شکل گیرد تا ما بتوانیم از ظرفیت‌های استانی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وی در خصوص جمعیت دانشجویان خوابگاهی نیز، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۴ درصد از جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه‌های کاملا دولتی مشغول به تحصیل می باشند که بیش از ۸۰ درصد متقاضیان خوابگاهی در خوابگاه‌های دولتی اسکان دارند و مابقی نیز از طرق دیگر خوابگاه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: مشکل عمده ما در بحث خوابگاه کمبودی است که در دانشگاه‌های غیردولتی با آن مواجه هستیم که امیدواریم مشکل کمبود خوابگاهی نیز همانند مشکل مدرسه‌سازی با همت بلند رفع شود.

وی همچنین از بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی توسط مسئولان آموزش عالی طی هفته خوابگاه‌ها خبر داد.

مرادیان سرانه خوابگاهی برای هر دانشجو را ۱۰ تا ۱۴ متر مربع عنوان کرد و گفت:‌ در شهرستان‌ها این میزان رعایت می‌شود، اما در کلان شهرها با توجه به حجم متقاضیان و همچنین کمبود فضای خوابگاهی ممکن است این رقم از ۱۰ متر به هشت متر نیز برسد ولی کمتر از هشت متر نخواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.