آغاز هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال / مهرام انتقام دور رفت را از ماهان گرفت

۱۸م دیماه ،

هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برابر ماهان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال با دیدار حساس دو تیم مهرام و ماهان در سالن بسکتبال آزادی آغاز شد که در این مسابقه مدافع عنوان قهرمانی انتقام شکستش در اصفهان را از ماهانی‌ها گرفت و ۷۸ بر ۷۵ برنده شد.

مهرام این مسابقه را با ترکیب مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، وحید حاجیان، هومن رضایی و مارکو میلیچ آغاز کرد و در طرف مقابل جواد داوری، سامان ویسی، کریس ویلیامز، اصغر کاردوست و اوشین ساهاکیان برای ماهان به میدان آمدند. در دیدار امروز اصفهانی‌ها بازی را بسیار بهتر آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند. مهرامی‌ها پراشتباه بودند و از طرف دیگر ماهان با دفاع و حمله خوب از میزبانش فاصله گرفت. صمد نیکخواه بهرامی هرچه می‌زد ناموفق بود اما آن طرف میدان سامان ویسی در کنار کریس ویلیامز می‌درخشید. مهرامی ها آنقدر پراشتباه بودند که داخل و خارج از میدان با اعتراض‌های مهدی کامرانی کاپیتان خود مواجه می‌شدند. در کوارتر اول که شاگردان صادق‌زاده عملکرد قابل قبولی داشتند در نهایت با نتیجه قاطع ۲۷ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند.

در کوارتر دوم مهرامی‌ها بهتر کار کردند. اشتباه‌های بازیکنان ماهان فرصتی بود تا صمد نیکخواه بهرامی بتواند فرصتی برای خودنمایی داشته باشد. نزدیک به ۵ دقیقه در این کوارتر ماهان امتیازی کسب نمی‌کرد اما مدافع عنوان قهرمانی فاصله امتیازی را به سود خود کاهش می‌داد. با اضافه شدن محمد رضا اکبری به ترکیب ماهان این تیم رو به پرتاب‌های پیرامونی آورد اما بازهم موفق نبود تا اینکه سامان ویسی بالاخره پس از شش دقیقه ماهان را به گل رساند.

در ادامه در حالی که بازی ۳۱ بر ۲۹ به سود ماهان پیش می رفت بچیروویچ به صمد نیکخواه بهرامی استراحت داد و فرید اصلانی، سجاد مشایخی و مهدی کامرانی را در کنار هم وارد زمین کرد تا از پرتاب‌های آنها استفاده کند که شوت سه امتیازی اصلانی پاسخی به این سیستم مهرام بود.

محسن صادق‌زاده در ادامه، بازیکنان پیرامونی‌اش چون سامان ویسی و عماد سلمانی را محور کاری قرار داد تا بتوانند از دفاع مهرام که در این کوارتر نفوذ ناپذیر بودند رد شوند. اعتراض مهدی کامرانی به اشتباه‌های هم‌تیمی‌هایش سبب شد تا دوباره صمد نیکخواه بهرامی که در این مسابقه روی نوار بدشانسی بود به میدان بیاید و در کنار دیگر مهره‌های باتجربه مهرام توپ و میدان را در اختیار مدافع عنوان قهرمانی قرار دهد.

مهرامی ها در نهایت کوارتر دوم را ۱۵ بر ۱۳ به سود خود به پایان رساندند.

از نکات جالب توجه این کوارتر اعتراض شدید محسن صادق‌زاده به داوری بود که سبب شد ناظر مسابقه نیز برای صحبت با او وارد میدان شود.

تماشاگران کم تعداد ماهان نیز با مخاطب قرار دادن مهرام، فولادماهان اصفهان را قهرمان این فصل از رقابت‌ها معرفی می‌کردند.

مسابقه در نیمه دوم بسیار پایاپای بود. ماهان در زیر سبد بهتر کار می‌کرد و با استفاده از ریباند دفاع و حمله امتیاز می‌آورد. از طرف دیگر نیز مهدی کامرانی و مارکو میلیچ در روز بد صمد نیکخواه بهرامی سعی داشتند تا حریف را کنترل کنند. بازی ۵۰ بر ۴۰ به سود مهمان بود و محسن صادق‌زاده با کمک دستیارانش سعی در حفظ فاصله داشت. در حالی که ماهانی‌ها پیش بودند هوادارن این تیم که عکس بازیکنان خود را در دست داشتند به داوری اعتراض می‌کردند. مهرام در این کوارتر اسیر دفاع زیر سبد ماهان بود که با هدایت اصغر کاردوست و کریس ویلیماز به خوبی انجام می‌گرفت به همین سبب رو به پرتاب آورد که دو شوت سه امتیازی مهدی کامرانی فاصله را به شش رساند.

کامرانی که در روز خوبش بود با توپ‌ربایی از عماد سلمانی فرصت را در اختیار بازیکن اسلوونیایی مهرام قرار داد تا چهل و هشتمین امتیاز را برای مدافع عنوان قهرمانی بدست بیاورد.

خطاهای مهرام در دو دقیقه پایانی کوارتر سوم تعداد پرتاب‌های پنالتی ماهان را افزایش داد و دوباره فاصله امتیازی به سود تیم اصفهانی بیشتر شد. هر دو مربی در کنار زمین ایستاده بودند و با بازیکنانشان صحبت می‌کردند. در این دقایق مسابقه بسیار سرعتی پیش می‌رفت و اصغر کاردوست در زیر سبد پرخطا ظاهر شد و به مهرام فرصت می‌داد. البته سوت‌های داور نیز با اعتراض تماشاگران ماهانی همراه بود که با شعارهایی از جمله “مهرام، داور پیوندتان مبارک و داوری ضعیفه” اعتراض خود را اعلام می کردند.

کوارتر سوم بازهم به سود مهرام بود و شاگردان بچیروویچ توانستند ۲۳ بر ۱۹ به پیروزی برسند.

کوارتر پایانی مسابقه نزدیک بود. مهرامی‌ها با نفرات با تجربه خود سعی داشتند فاصله اندک با حریف را هم جبران کنند که بالاخره با عملکرد خوب کاپیتان خود از حریف پیش افتادند. پرتاب‌های سه امتیازی مهدی کامرانی نفس ماهان را بریده بود. از طرف دیگر فرید اصلانی و صمد نیکخواه بهرامی نیز به خوبی دفاع می کردند. مهرام ۶۴ بر ۶۲ از حریفش جلو بود و سبب شد تا کادرفنی ماهان در اندیشه تغییر سیستم باشد. دفاع ماهان همانند کوارتر اول نبود و از طرف دیگر حمله‌های موفقی نیز نداشتند تا مدافع عنوان قهرمانی با امتیازآوری مارکو میلیچ اسلوونیایی فاصله‌اش با ماهان را بیشتر کند. تماشاگران مهرامی با پیش افتادن تیمشان یک‌صدا مدافع عنوان قهرمانی را تشویق می‌کردند. سیستم دفاعی مهرام نفوذناپذیر بود تا جایی که در دو دقیقه پایانی بازی، مهرام ۷۴ بر ۶۷ از حریفش پیش افتاد.

دقایق پایانی مسابقه، بازی مارکو میلیچ بازیکن خارجی مهرام بود که با هر حمله امتیاز می‌آورد اما در یک دقیقه از مسابقه مهرام نزدیک بود بازی را از دست بدهد. خطای فنی مارکو میلیچ پرتاب آزادی در اختیار اصغر کاردوست قرار داد و او توانست آنها را به ثمر برساند. تنها سی ثانیه به پایان بازی مانده بود و مهرام ۷۶ بر ۷۵ پیش بود که در نهایت با امتیازآوری صمد نیکخواه بهرامی توانست ۷۸ بر ۷۵ به پیروزی برسد. پایان این مسابقه دقیقا همانند بازی رفت این دو تیم بود که ماهان در ثانیه‌های پایانی با پرتاب سه امتیازی نیکولاس گرجستانی مهرام را شکست داد اما اینبار مغلوب حریف تهرانی‌اش شد.

مهرام در کوارتر چهارم ۲۴ بر ۱۶ به پیروزی رسید.

مهرامی ها پس از این برد به رده دوم جدول صعود کردند و در وسط زمین جشن پیروزی گرفتند.

دیگر دیدارهای هفته دوازدهم در حال برگزاری است که خبرها آن متقاعبا ارسال می‌گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.