آغاز هفته نوبل و بازار داغ پیش‌بینی‌ها

یک نویسنده ژاپنی با نوشته‌هایی در مورد عشق و انزوا، محققان فیزیک کوانتومی شبح‌گونه، کارشناسان نابرابری اقتصادی و دیگر افراد، گزینه‌هایی هستند که ممکن است این هفته در میان برندگان جایزه نوبل باشند.

برندگان جوایز پزشکی، فیزیک و شیمی ۲۰۱۲ در هفته جاری معرفی شده و پس از آنها برندگان نوبل اقتصاد و سپس صلح و ادبیات مشخص خواهند شد.

محققان نویسنده آیین نامه انتقال اطلاعات کوانتومی – کوانتومی که توسط اینشتین به عنوان «شبح‌وار» توصیف شده، در میان احتمالات اشاره شده در منتخب‌های تامسون رویترز برای جایزه نوبل فیزیک هستند.

به گفته دیوید پندلبری، کارشناس پیش‌بینی نوبل، تحقیقات در حوزه کارکرد درون سلولی می‌تواند در میان برترین‌ها برای دریافت نوبل پزشکی باشد. پیش‌بینی‌های سالانه وی بر اساس داده های «شبکه دانش» تامسون رویترز بوده که بر اساس میزان دفعاتی است که مقالات یک دانشمند به عنوان پایه‌ای برای تحقیقات بیشتر ذکر شده باشد.

در بخش اقتصاد، شرکت تامسون رویترز پیش‌بینی کرده که کارشناسان آمریکایی و انگلیسی قیمت گذاری دارایی‌های مالی،‌ چگونگی سنجش نابرابری و چگونگی درک نوسانات بازار می‌توانند در جایگاه برندگان نوبل باشند.

در بخش شیمی، آکیرا فوجیشیما از دانشگاه علوم توکیو برای کشف کاربردهای جدید در دی‌اکسید تیتانیوم که تا پیش از آنها بیشتر به عنوان ماده اولیه رنگ شناخته شده بود، می‌تواند به عنوان برنده احتمالی جایزه نوبل شیمی معرفی شود.

در این میان بر اساس پیش‌بینی‌های برخی شرکتهای انگلیسیbookmaker Ladbrokes و سوئدی Unibet، هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی و مو یان، نویسنده چینی در میان برترین‌ها برای دستیابی به نوبل ادبیات قرار دارند.

همچنین ویلیان تریوور، نویسنده ایرلندی، آدونیس، شاعر سوری، کو اون، شاعر کره جنوبی و فیلیپ راث، نویسنده آمریکایی گزینه‌‌های دیگر احتمالی برای این جایزه هستند.

همچنین یک مدافع آمریکایی مبارزه غیر خشونت آمیز و یک قبطی مسیحی که یک ماموریت برای کودکان را در مصر در دست دارد در میان افراد منتخب احتمالی برای جایزه صلح قرار دارند.

اعلام برندگان نوبل امسال با معرفی برنده یا برندگان جایزه نوبل پزشکی در روز دوشنبه (۱۷ مهر) ‌آغاز خواهد شد و طی دو روز آینده برندگان فیزیک و شیمی اعلام خواهند شد.

برنده جایزه نوبل ادبیات هم احتمالا روز ۱۱ یا ۱۸ اکتبر (۲۰ یا ۲۷ مهر) معرفی می‌شود؛ در حالیکه جایزه نوبل صلح در روز ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) و نوبل اقتصاد در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) اعلام خواهد شد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.