آغاز کاشت ۶۰۰۰ نهال در دانشگاه ارومیه

۱۶م اسفند ،

55-211.jpg

به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی کاشت شش هزار اصله درخت و درختچه از روز قبل ۱۵ اسفند ماه در دانشگاه ارومیه آغاز شد و تا پایان اسفند نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در آیین نکوداشت این روز که با حضور رییس دانشگاه، معاونین، روسای دانشکده ها و کارکنان صورت پذیرفت شرکت کنندگان به صورت نمادین اقدام به کاشت درخت در پردیس نازلو و در مقابل استخر تازه تاسیس شده دانشگاه نمودند.

دکتر حسن صدقی رییس دانشگاه ارومیه در ابتدای آغاز کاشت درختان، حفظ محیط زیست و درختکاری را از جمله تاکیدات دین اسلام و ائمه معصومین ذکر کرد و گفت: رسول اکرم (ص) می فرمایند :هر که درختی بکارد، هر بار که انسان یا یکی از مخلوقات خداوند از آن بخورد برای وی صدقه‌ای محسوب می‌شود.» و این فرمایش عظمت این امر را به وضوح به همگان اعلام می کند.

وی با قدردانی و تشکر ویژه از کارکنان فضای سبز دانشگاه ادامه داد: مجموعه امور پشتیبانی دانشگاه، هرساله در راستای زیباسازی پردیس دانشگاه که نقش فراوانی در ایجاد طراوت و شادابی در میان دانشجویان و کارکنان دارد اقدام به گسترش فضای سبز می‌مند.

رییس دانشگاه ارومیه افزود: درختکاری و حفظ منابع طبیعی موجود باید در جامعه و در میان دانشگاهیان به خصوص دانشجویان به صورت یک فرهنگ الهی گسترش پیدا کند که اگر در این زمینه بتوانیم موفق عمل بکنیم زمینه ساز توسعه پایدار در کشور خواهیم بود .

افزایش فضای سبز دانشگاه ارومیه به بیش از ۳۰۰ هکتار

در ادامه مدیر امور پشتیبانی از حمایت‌های بی دریغ رییس و هیات رییسه دانشگاه از برنامه های توسعه فضای سبز دانشگاه تقدیر نموده و اعلام کرد: فضای سبز دانشگاه در سال ۱۳۹۰ در حدود ۲۵۰ هکتار بوده است که این میزان فضا با توجهات ویژه رییس دانشگاه ارومیه به گسترش فضای سبز در کنار سایر فعالیت‌ها، به بیش از ۳۰۰ هکتار رسیده است که این مقدار یک روند صعودی چشمگیر در گسترش فضای سبز است.

مدیر امور پشتیبانی دانشگاه گفت: دانشگاه ارومیه علاوه بر کاشت شش هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر از امروز، بیش از ۴۰ هزار گل زینتی نیز در دانشگاه پرورش داده که به مرور در محوطه کاشته خواهند شد.

وی همچنین از کاشت ۵۰۰ اصله درخت گردو، زالزالک و آلبالو در محیط خوابگاه‌ها برای استفاه دانشجویان خبر داد و افزود: تنوع پوشش گیاهی و افزایش کاشت درختان از برنامه‌های در نظر گرفته شده فضای سبز دانشگاه در سال پیش رو می باشد.

محسن کهیایی تصریح نمود: در چند سال اخیر فضای سبز دانشگاه با کاشت حدود ۲۰۰۰۰ اصله درخت و احداث زیر ساخت‏ های مناسب (شبکه آبیاری تحت فشار و…) چمن‏ کاری، کاشت گل فصلی، هرس، جوان‏ سازی و فرم‏ دهی فضای مطلوبی را در دانشگاه ایجاد کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.