آغاز کشت زعفران خالص و باکیفیت در ۲۲ روستای زعفران‌خیز

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

3-826.jpg

کشاورزان در ۲۲ روستای قطب زعفران خراسان رضوی و جنوبی تولید زعفران خالص و با کیفیت را در مراکز فرآوری زعفران آغاز نمودند که در این طرح قدرت رنگ‌دهی ۵۰ درصد افزایش و میزان ناخالصی‌های گیاهی به نصف نیز کاهش می‌یابد.

علی حسینی – عضو شورای ملی زعفران – در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: همزمان با آغاز برداشت زعفران در خراسان رضوی و جنوبی کشاورزان با استقبال از طرح بهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران خالص، ایران افتخار بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی زعفران خالص و مرغوب جهان را برای کشورمان حفظ خواهند نمود.

وی اظهار نمود: اجرای این طرح که به تایید شورای ملی زعفران و کانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران ایران رسیده سبب افزایش کیفیت و کمیت زعفران تولیدی کشور می‌شود.

مجری طرح بهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران خالص ایران از افزایش ۵۰ درصدی قدرت رنگ‌دهی و کاهش ناخالصی‌های گیاهی در حد صد درصد زعفران تولیدی در قالب این طرح خبر داد و افزود: محصول کشاورزان با یک کد ۱۳ رقمی متمرکز و سپس اضافه‌شدن دو رقم آخر سال تولید قابل رهگیری است. در نهایت افتخار بهترین محصول سالم و خالص به ایران و در نهایت به خود تولید‌کننده تعلق می‌گیرد.

حسینی گفت: برای اجرای موفق این طرح همچون سال قبل بالغ بر چهار ماه وقت گذاشته شد که نتیجه‌ی آن اجرای الگوی بهتر به منظور تولید با کیفیت‌ترین زعفران در جهان است.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: برای کشاورزان که حاصل زحمات آنان سبب کسب افتخارات بزرگی برای عده‌ای در عرصه‌ی تجارت می‌شود این قدم‌ها بسیار کوچک‌تر از زحماتی است که آنها در عرصه‌ی تولید متحمل می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.