آغاز کلاس‌های آموزش آنلاین حجاج

۳۱فروردین۱۳،

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه برای دور تازه اعزام های حج تمتع، سرفصل های آموزشی تازهی در نظر گرفته شده، گفت: کلاس های آنلاین معاونت آموزش بعثه و آموزشی زائران، پس از تشکیل کاروان ها و از ابتدای تیرماه جاری آغاز می گردد.
حجت الاسلام ˈحمید احمدیˈ افزود: در دور تازه اعزام های حج تمتع، سرفصل های آموزشی تازهی در نظر گرفته شده که در اختیار روحانیون کاروانها و زایران قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه دربارهٔ آزمون های تکمیلی روحانیون که زمان برگزاری آن، اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده نیز گفت: آزمونهای تکمیلی برای کلیه روحانیون، معین و مبلغانی که به حج تمتع مشرف می شوند و به منظور بازآموزی مباحثی که پیش از این آموخته اند، برگزار می گردد.
وی با اشاره به محتوای این مباحث و دروس، اظهار داشت: مسایل فقهی، مباحث کلامی و موضوعات قرآنی مطرح در حوزه حج، سه عنوان درسی است که روحانیون، معین ها و مبلغان کاروان های تمتع باید در این سه موضوع امتحان داده و از طریق رسانه های آموزش مجازی بعثه در آزمون شرکت کنند.
مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه تصریح کرد: در زمان برگزاری آزمون اصلی روحانیون تمتع ، اسامی بعضی از روحانیون دیر اعلام شد یا بعضی از شرکت کنندگان، موفق به کسب نمره قبولی و پذیرش نشده و بعضی اصلا در آزمون شرکت نکرده بودند، بنابراین فرصت دوباره ای به آنها داده شد که پیش از ایام حج، بار دیگر در آزمون های مربوطه شرکت کنند و آزمون تکمیلی اردیبهشت ماه، آخرین مرحله است.
وی ادامه داد: آن دسته از شرکت کنندگان در آزمون که نمره قابل قبولی کسب نکنند، برای اعزام به تمتع هم در سال جاری و هم در سال های آینده با مشکل مواجه می شوند.
احمدی در بیان تعداد اشخاصی که ملزم به شرکت در آزمون تکمیلی روحانیون تمتع می باشند، گفت: درصد مشخصی از مجموع اشخاص و روحانیون می باشند که سال های قبل در این آزمون شرکت کرده و موفق به کسب حدنصاب لازم نشده اند که این میزان، کمتر از ۱۰ درصد است و براساس پیش بینی ها کمتر از ۳۰۰ نفر از مجموع شرکت کنندگان باقی مانده اند که باید در مرحله آخر آزمون اردیبهشت ماه حدنصاب لازم را کسب کنند.
مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه، تاکید کرد: اشخاصی که در آزمون تکمیلی بعثه موفق موفق به کسب نمره قبولی نشوند، در ایام تمتع امسال به حج مشرف نخواهند شد و برای سال های بعد نیز ابتدا باید دوره های آموزشی خاصی را پشت سرگذاشته و در آزمون مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم موفقیت در آزمون، پرونده آنها در معاونت جذب روحانیون بعثه رهبری بسته می گردد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.