آغاز به کار کنگره ” فقیـه آگـاه ” در گلپایگان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

اصفهان / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

دومین روز کنگره سراسری quotation mark فقیه آگاه quotation mark ویژه بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) با قرائت پیام مقام معظم رهبری به این کنگره ، در گلپایگان آغاز به کار نمود .
در این پیـام کـه امـام جمعه گلپایگان آن را قـرائت کـرد ، مقام معظم رهبری از حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی بـه عنوان برجسته ترین مرجع تشیع در نیم قرن اخیر یاد نموده و افزوده اند: دوران مرجعیت ۳۲ ساله ایشان مشحون از فعالیت ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ انتظار است .
در این پیام همچنین آمده است: ساخت مدارس، مساجد ، بیمارستان و نمایندگی در خارج از کشور ، ورود در عرصه نوآوری های خدماتی از قبیل فعالیت هـای رایانه ای و تربیت مدرس مخصوص تدریس از جمله کارهای برجسته آن مرحوم بود .
در ادامه پیام مقام معظم رهبری آمده است : به جز علم و تقوا که شرط مرجعیت شیعه است آن بزرگوار از خصلت هایی برخوردار بودند که بارزترین آن صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی بود که براثر تشخیص دین اتخاذ می فرمودند .
کنگره بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) دیروز در مرکز فقهی ائمه اطهار قم آغاز شد وکنگره امروز نیز بـا حضور آیت الله سبحانی از مراجع تقلید و
آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور در گلپایگان برگزار می گردد .
امام جمعه گلپایگان در آیین آغـاز به کار کنگره ضمن قـرائت پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بزرگداشت آیت الله گلپایگانی ، این پیام را روحبخش توصیف نمود .
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی افزود : در این مـدت با تشکیل کمیته های ۲۰ گانه تلاش شد برنامه ها به صورت مردمی اداره شود .
وی برگزاری محفل شعر ویِژه این مـرجع بیدار را از دیگر برنامه های کنگره عنوان کـرد و گفت : در این زمینه ۳۰ نفر از شعرای کشور اشعار خود را قرائت می نمایند .
حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) هشتم ذیقعده ۱۳۱۶ ق. در بخش گوگد گلپایگان متولد شد. ایشان از آیت الله حائری اجـازه اجتهاد و از مـرحـوم حاج شیخ عباس محدث قمی و آقا شیخ محمدرضا اصفهانی اجازه نقل روایت دریافت نمود .
حضرت آیات و حجج اسلام، مرتضی حائری یزدی ، عبدالرحیم ربانی شیرازی، مرتضی مطهری، محمدعلی قـاضی طباطبائی، سید اسدالله مدنی ، محمد مفتح ، سد محمد حسینی بهشتی ، علی مشکینی ، نـاصر مکـارم شیرازی از جمله شاگردان وی بودند .
حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) در ۹۶سالگی در شامگاه روز پنجشنبه هجـدهم آذر ۱۳۷۲ ندای حق را لبیک گفت .
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.