آغوش ما برای همسایگان باز است/ خوشحالیم سرزمین‌های آذری اکنون در اختیار آذربایجان است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما همیشه معتقد هستیم که منطقه خلیج فارس نیازمند گفت‌وگو، همکاری و ایجاد روش‌های اطمینان‌بخش است و همیشه در این زمینه آغوش ما برای همسایگانمان باز بوده و باز خواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز، محمدجواد ظریف یکشنبه شب در جریان سفر به جمهوری آذربایجان به منظور دیدار با مقامات این کشور در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر خود به باکو پرداخت و گفت: قرار است در این هفته علاوه بر آذربایجان به روسیه، ارمنستان و گرجستان هم سفر کنم.

وی همچنین افزود: احتمالا آخر هفته نیز به ترکیه سفر می‌کنم.

ظریف با بیان اینکه محور اصلی این سفرها همکاری‌های منطقه‌ای است “چراکه این موضوع برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است”، خاطرنشان کرد: در جریان این سفرها در مورد ارتباطات دوجانبه نیز بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد زیرا رابطه ایران با این کشورها مهم و نزدیک است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان همچنین گفت که فردا در جریان گفت‌وگو با مقامات آذربایجانی در ارتباط با وضعیت قره‌باغ، بازسازی این منطقه و همچنین همکاری برای حفظ ثبات در این منطقه رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف خاطرنشان کرد: ما خشنود هستیم که کشور و ملت برادر ما آذربایجان توانست سرزمین خود را به دست آورد و امروز سرزمین‌های آذری در اختیار آذربایجان است. ما دوست داریم کمک کنیم ساکنین سرزمین‌های آزاد شده هر چه زودتر بتوانند به محل اقامت خود برگردند. اینها خویشان ما هستند.

ظریف همچنین تاکید کرد: در جریان رایزنی با مقامات آذربایجان در ارتباط با موضوع ترانزیت، کریدور شمال جنوب و جنوب غرب گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای بین ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس گفت: ما همیشه معتقد هستیم که منطقه خلیج فارس نیازمند گفت‌وگو، همکاری و ایجاد روش‌های اطمینان‌بخش به کشورهای منطقه است و همیشه در این زمینه آغوش ما برای همسایگانمان باز بوده و باز خواهد بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.