آقاتهرانی: کشور به فرد اصلح نیاز دارد

۰۹اردیبهشت،

aghatehrani.JPG

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری باید کاری کنیم که مردم نسبت به انتخابات دلسرد نشده و با حضور در پای صندوق‌های رای به دنبال پیدا کردن اصلح باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی که در همایش” منادیان حماسه: هم‌اندیشی در راهبرد انتخاباتی رسانه‌ها” سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: کار خبررسانی کار تمام انبیاست زیرا انبیای الهی پیغام خداوند را به مردم می‌رساندند و جبرئیل که در میان ملائکه بالاترین اعتبار را دارد رساندن پیام الهی به پیامبر از وظایف اصلی‌اش بوده است.

وی تصریح کرد: کار قلم تا آن اندازه دارای ارزش و اعتبار است که در قرآن نیز به آن قسم خورده شده است و فکر می‌کنم که کسی که می‌خواهد خبررسانی کند باید قوت علمی و روحی داشته و به تحریف دست نزند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این کشور واقعا انقلابی که رخ داده و تعداد بسیاری شهید، آزاده و جانباز تقدیم شده است سرمایه‌گذاری‌هایی است که تاکنون صورت گرفته اما باید بدانیم مسیری که در پیش داریم الهی بوده و تا حد کمال راه بسیار طولانی در پیش است.

آقاتهرانی با بیان اینکه کار رسانه‌ای ما نباید تقلید از غرب و شرق باشد، اظهار کرد: در کار رسانه‌ای نباید گرایش به سکولاریسم، اومانیسم و پلورالیسم وجود داشته باشد و دلمان برای این طرف و آن طرف لک نزند و ببینیم که اسلام چه چیزی می‌گوید و بیشترین استفاده را از آن ببریم.

وی با تاکید بر امین بودن در کار رسانه‌ای، گفت: امانتدار بودن از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند اعتماد مردم را به کسانی که در این عرصه قلم می‌زنند و فعالیت دارند جلب کند. در کنار آن باید اخلاق الهی و اسلامی را نیز به خوبی مراعات کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کار رسانه‌ها باید روشنگری و بیدار کردن اشخاص باشد، گفت: کافی است نیت‌مان در این عرصه خوب باشد و هدف خود را به درستی مشخص کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنیم اما برای رسیدن به هدف مقدس از هر ابزاری نباید استفاده کرد چرا که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

آقاتهرانی ضمن تاکید بر پرهیز از دروغ، افترا و لجن‌مال کردن از سوی اشخاص، گفت: هر کسی به ویژه مسلمانان نه تنها اخلاق انسانی را باید رعایت کنند بلکه باید به اخلاق اسلامی نیز توجه داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعضی از گفت‌وگوها ممکن است حاشیه‌هایی را به وجود آورد که سبب سوء استفاده دشمن شود اما باید بدانیم تقوا چیست و در تمامی مراحل آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران و خبرگزاری‌ها باید الگو باشند، گفت: اکنون که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم باید تلاش کنیم که به خواسته دشمن کمک نکرده و ذهن مردم را به مسائل فرعی مشغول نکنیم.

آقاتهرانی تاکید کرد: باید تلاش کنیم مردم با حضور در انتخابات به دنبال پیدا کردن اصلح باشند زیرا کشورمان به فرد اصلح نیاز دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.