آقای مدیر درمان اعتیاد بدانید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : طی روزهای اخیر مدیرکل محترم درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در چند مصاحبه تلاش کرده‌اند تا پاسخگوی بعضی از مطالبی باشند که در دو سال قبل انتظار می‌رفت تا ایشان به سبب جایگاه اداری خویش دربارهٔ آنها موضع مشخص و معقولی اتخاذ کنند که متاسفانه هیچ گاه چنین نکردند. اینکه چه شده یا دارد چه می‌شود که این مدیر محترم به ناگهان در مقام پاسخگویی به بسیاری از مطالبی برآمده‌اند که مدت‌هاست متخصصان و درمانگران اعتیاد کشور دربارهٔ آنها سوال دارند احتمالا تا یکی، دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ اگرچه در قبل هیچ گاه تلاش نکرده‌ام تا پاسخی به مطالب این مدیر محترم بدهم چراکه معتقدم مردم خود می‌بینند و با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند که درمان اعتیاد در کشور چه حال و روزی دارد، آنچه سبب شد این چند سطر قلمی شود اقدام تاسف‌باری است که روز سه‌شنبه در منطقه شوش اتفاق افتاد و گفته شد که فردی مصرف‌کننده شیشه مبادرت به قتل دو کودک خردسال و زخمی کردن چند تن دیگر کرد. بلافاصله پس از این اقدام چند تن از همکاران خبرنگار به نمایندگی از افکار عمومی این پرسش را مطرح کردند که چرا چنین می‌شود و تا کی باید شاهد چنین اعمالی بود؟

درست در همین روز مدیرکل محترم درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مصاحبه‌یی که در پایگاه اینترنتی ستاد مذکور مندرج است مطالبی دربارهٔ اتفاقات چند روز قبل در منطقه ۱۲ شهر تهران و مشکلی که برای یکی از مراکز گذری دارای مجوز از بهزیستی روی داد، بیان کرده‌اند که اگرچه با توجه به شواهد و مستندات اداری منعکس شده به ستاد فوق و دفتر تحت مدیریت ایشان در دو سال قبل متاسفانه شاهد هیچ اقدامی نبوده‌ایم و حداقل بدهکاری وی بی‌توجهی و عدم پاسخ‌دهی به موارد گزارش شده است ولی چون در صحبت‌های ایشان نکته‌یی وجود دارد که می‌تواند پاسخی به پرسش رسانه‌ها از سبب جنایت‌هایی از نوع جنایت شوش باشد بی‌مناسبت ندیدم در این باره موضوعی به استحضار مردم عزیز رسانده شود. مدیرکل محترم درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در لابه‌لای تمام مطالب‌شان که البته همه آنها جواب‌ها و پاسخ‌های مستدلی هم دارد از جمله به این نکته هم اشاره کرده‌اند که «واضح است که کسانی که کارت درمان دارند به مراکز DIC مراجعه نمی‌کنند بلکه اشخاصی که به دنبال وسایل تزریق برای خود می باشند به مراکز DIC مراجعه می‌کنند.» صرف نظر از بخش پایانی این گفته که بیشتر به نظر می‌رسد برای توجیه بعضی اقدامات تکراری انجام شده علیه معتادان باشد، تعجب و تاسف از قسمت اول صحبت‌های این مدیر کشوری است…

که ظاهرا حتی از آنچه در زیرمجموعه‌های تحت مدیریت‌شان می‌گذرد هم بی‌خبرند. مردم اگر می‌خواهند، بدانند که درمان اعتیاد در چه حال و روزی است چرا چنین است، فقط همین را بدانند که در حالی مراجعان به مراکز گذری یا مرکز DIC دارای کارت‌هایی به عنوان کارت درمان می باشند و بنابراین برخورد غیردرمانی و زورمدار با آنها مادام که این کارت‌ها را دارند خلاف قانون است ایشان از وضوح نبود کارت درمان برای این عده از معتادان سخن می‌گویند! البته کارکرد این کارت‌ها نیز صرفا برای همین است یعنی عدم برخورد با آنها و مجرم ندانستن‌شان.

(راستی مگر در همین هفته پیش نبود که اعلام شد منطقه شوش از لوث وجود معتادان پرخطر و فروشندگان مواد پاک شد پس چنین معتادانی از کجا آمده‌اند؟)

 دکتر فرید براتی‌سده
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.