آقای وزیر! قبل از اتفاق هزینه کنید نه بعد از آن!

۲۰م آذر ،

آقای کوروش درخشان در مطلبی که برای روزگار نو ارسال کرده، نوشت:

هنوز یک ماه از درگذشت بیش از ۲۶ دانش اموز در اثر واژگونی اتوبوس دانش آموزان نمیگذرد که خبر اتفاق تاسف بار دیگری در رسانه ها منتشر میشود.

چندین دانش آموز یک مدرسه در روستای محروم شین آباد پیرانشهر بر اثر آتش سوزی بخاری قدیمی نفت سوز دچار سوختگی شدید بدن بویژه در ناحیه صورت و آسیب شدید ریه به سبب ورود دود و هوای به شدت گرم شده اند.

موضوع تاسف آوری که یادآور تکرار اتفاق کشته شدن بیش از ۱۳ دانش آموز در روستای سفیلان شهرستان لردگان استان محروم چهار محال و بختیاری در سال ۱۳۸۳ ا آن هم بر اثر آتش سوزی بخاری نفتی است.

حاجی بابایی وزیر اموزش و پرورش ، که به همین سبب به مجلس احضار شد بجای عذر خواهی و پذیرش استعفاء در صحن مجلس ، شخص معلم را مقصر معرفی می کند و می گوید من در آن لحظات در سمینار بوده ام !!!

و در عوض قول میدهد برای انجام درمان های پیشرفته ، دانش اموزانی که هم اکنون در آی سی یو بسر می برند را با هزینه آموزش و پرورش به هر کشور پیشرفته جهان که لازم باشد اعزام نماید !

آنچه که در این زمینه حائز اهمیت است عدم تدابیر مدیریتی وزیر آموزش و پرورش است چرا که :

اولا : وجود بخاری نفتی در اتاقی کوچک و پر از انسان آن هم در حالی که در قرن بیست و یکم بسر می بریم یعنی چه؟ چرا از سیستم های گرمایشی مناسب استفاده نمیشود؟

دوما : بنابر گفته دانش آموزان ، در خروجی کلاس ، دستگیره نداشته ، لذا دانش اموزان در کلاس حبس شده اند و مسئولین مدرسه مجبور به شکستن شیشه ها برای امکان تنفس دانش اموزان میشوند .

بنابراین به سادگی میتوان نتیجه گرفت چرا شخص وزیر اموزش و پرورش در این امر دخیل است چون اگر مدیریت و درایت وی کافی بود در خروجی کلاس بی دستگیره نمی بود ، سیستم های گرمایشی با سوخت فسیلی برچیده میشد و از سیستمهای نوین بی خطر مانند شوفاژ استفاده میشد.

چرا در خروجی کلاس باید همچنان بی دستگیره باشد ؟ چرا نباید کلاس به شوفاژ مجهز باشد؟ اگر هزینه های بسیار سنگینی که هم اکنون وزیر از ییت المال برای سلامت دانش آموزان (که معلوم است دیگر هرگز به قبل باز نخواهند گشت) انجام دهد قبل از اتفاق انجام میشد امروز شاهد این همه حوادث تاسف بار نمی بودیم.

آیا وزارت آموزش و پرورش دارای معاون ایمنی و سلامت دانش اموزان هست؟ آیا دارای شبکه رصد و بازرسی وضعیت ایمنی و سلامت مدارس هست ؟

بنابراین نتیجه می گیریم اگر دلسوزی و مدیریت و درایت به اندازه کافی در مدیریت وزارتخانه ای که دلبندان مردم بدانجا سپرده میشود وجود داشته باشد آنگاه شاهد این حوادث نخواهیم بود و وزیر آموزش و پرورش هم برای فرار از بار مسئولیت و استیضاح و برکناری مجبور به هزینه از جیب خود مردم آن هم بعد از فاجعه نخواهد بود!!!


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.