آقای وزیر لطفا “انقلابی” بمانید!

عصر امروز: کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرده است که “مسئله گزینش مجدد اساتید فعال در فتنه سال ۸۸ کاملاً بی‌اساس بوده و این قضیه ساخته ذهن برخی‌ها است.”

این در حالی است که دانشجو، سه شنبه ۲۲ فروردین در مراسم افتتاح پارک علوم و فناوری استان قم گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر متقاضی عضو هیئت علمی داریم که دانشگاه‌های قم باید جذب کنند و رئیس دانشگاه‌ها هم می‌توانند با تأیید افراد با آنان قرارداد پیمانی ببندند تا شرایط جذب فراهم شود.

وی خطاب به دانشگاه‌های قم بیان کرد: دانشگاه‌ها باید متخصص متعهد به حد اعلا جذب کنند نه کسانی که در “فتنه” فعال بودند و بعد از خطبه آقا در نماز جمعه و اتمام حجت ایشان باز هم به کارهای خود ادامه دهند و عناد بورزند.

دانشجو افزود: مردم قبول ندارند در دانشگاه‌های ما افرادی باشند که علیه نظام اسلامی بخواهند فعالیت کنند؛ مردم این حق را به ما نمی دهند.

البته درست است که سخنان امروز دانشجو در خصوص “عدم گزینش مجدد اساتید فعال در فتنه” با سخنان دیروز وی مبنی بر “عدم گزینش اساتید فعال در فتنه” در ظاهر ۲ صحبت و موضع گیری متفاوت است؛ اما در حقیقت “استاد” فعال در فتنه بالاخره در دانشگاه های همین کشور “استاد” بوده است! و اینکه بگوئیم: “دانشگاه‌ها باید متخصص متعهد به حد اعلا جذب کنند نه کسانی که در فتنه فعال بودند” همان معنی “گزینش دوباره” را می دهد!

براساس این گزارش، وزیر علوم طی ۲ سال اخیر بارها در مخالفت حضور فتنه گران و عناصر ضدانقلاب در دانشگاه ها سخنرانی کرده که موجب مسرت مردم و داغدیدگان فتنه ۸۸ شده است و دلیلی ندارد که تحت تاثیر برخی فشارهای اصلاح طلبان و فتنه گران بخواهد از مواضع منطقی و انقلابی خود عدول کند.

البته یک مسئله اساسی در این خصوص مطرح است و آن اینکه باید ساز و کار مناسبی برای اجرای این گفته تعریف شود تا حق کسی پایمال نشود؛ و مهم ترین نکته ای که باید در این باره لحاظ شود این است که باید میان “طرفداران موسوی و کروبی قبل از انتخابات و چند روز بعد از انتخابات با طرفداران براندازی و فتنه تمییز قائل شد و همه را فتنه گر ننامید”

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.