آلبوم‌های شروین مهاجر روانه بازار موسیقی می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم‌های شروین مهاجر که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی از سوی انتشار یافتنات آوای باربد منتشر می‌شود.

شروین مهاجر، نوازنده کمانچه در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار یافتن دو اثر موسیقایی هستم که این آثار به زودی از سوی انتشار یافتنات آوای باربد روانه بازار موسیقی می‌شود.

این نوازنده کمانچه در ادامه بیان کرد: عنوان یکی از این آثار ˝سولو کمانچه˝ است که نوازندگی تمامی قطعات به عهده خودم بوده است و این اثر در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نوازنده افزود: این اثر شامل پنج قطعه ضربی و چند قطعه تکنوازی کمانچه است، همچنین در این اثر موسیقایی از سازهای کمانچه و کمانچه آلتو استفاده شده است.

مهاجر خاطرنشان کرد: هدفم از انتشار یافتن این آلبوم این است که به کمک این اثر موسیقایی به معرفی کمانچه آلتو بپردازم، همچنین این آلبوم بی‌کلام است و برپایه ریشه‌های موسیقی سنتی تنظیم و آهنگسازی شده است و نوید افقه نوازندگی تنبک این اثر را برعهده دارد.

شروین مهاجر در ادامه تاکید کرد: همچنین کنسرت “کهن کمان” که مهرماه در تالار رودکی برگزار شد به زودی به صورت تصویری از سوی آوای باربد روانه بازار موسیقی می‌شود.

این نوازنده کمانچه گفت: همچنین قرار بود این اثر چندی پیش روانه بازار موسیقی شود که به سبب ناتمام ماندن مراحل نهایی انتشار یافتن آن به بعد از ایام محرم و صفر موکول شده است.

این نوازنده در ادامه افزود: این اثر شامل دو بخش است که بخش اول به دو نوازی کمانچه و سازهای کوبه‌ای اختصاص دارد، همچنین بخش دوم قطعاتی از احمد پژمان، فردین خلعتبری، حمیدرضا دیبازر، علی قمصری و فرخزاد لایق اجرا شده است.

شروین مهاجر در پایان دربارهٔ اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این اثر پدرام فریوسفی (کنسرت مایستر)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، علی جعفری، نیلوفر محبی، امین غفاری، سهراب برهمندی، کاوه سعیدی، آتنا اشتیاقی، تگار نوراد، پورنگ پورشیرازی، مصباح قمصری و…. از نوازندگان سازهای زهی می باشند. همچنین من به عنوان نوازنده کمانچه با این گروه همکاری می‌کنم.

گفتنی است، شروین مهاجر در سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. از نوجوانی به نواختن پیانو و ویلن پرداخت و در سال ۱۳۷۳ با ساز تخصصی کمانچه وارد هنرستان موسیقی شد و از سال ۱۳۷۴ نزد اردشیر کامکار به فراگیری کمانچه پرداخت.

او در سال ۱۳۷۵ فعالیت گروهی و حرفه ای خود را با گرفتن فوژان آغاز کرد و همان سال در سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر موفق به دریافت رتبه اول نوازندگی کمانچه از هیئت داوران شد.

در سال ۱۳۸۰ با گروه موسوی به خوانندگی شهرام ناظری و گروه کمانچه نوازی به سرپرستی اردشیر کامکار همکاری نمود و در همان سال برای اولین بار کمانچه آلتو را با راهنمایی معلم خود به روی صحنه برد و کنسرتهای متعددی را در داخل و خارج کشور اجرا کرد که از جمله می توان به تور بزرگ گروه موسوی در سراسر ایران کنسرت در تئاتر دولاویل فرانسه و فستیوال FEZ در مراکش و کنسرت در سالن شهرداری پاریس اشاره نمود.

او سابقه تدریس در هنرستان ملی موسیقی و دانشگاه هنر کرج را نیز دارد.

شروین مهاجر در شکل گیری کوارتت زهی کمانچه که فعالیت هنری خودر ا از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است نقش به سزایی داشته است.

از جمله تألیفات او می توان به نت نویسی و تدوین ۳۰ قطعه اثر اردشیر کامکار و متدلوژی کمانچه اشاره کرد.

فعالیت گروهی او عبارت است از ارکستر فوژان به رهبری حمید دیبازر، ارکستر کمانچه به سرپرستی اردشیر کامکار، گروه مولوی، گروه عارف به سرپرستی استاد پرویز مشکاتیان، گروه کامکارها، گروه همساز به سرپرستی مسعود اشعاری، گروه اشتیاق به خوانندگی علیرضا قربانی، گروه رازو نیاز.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.