آلبوم تازه محمدسعید شریفیان با حضور احمد پژمان رونمایی می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم موسیقی ˝کوه‌ها، رود‌ها و اینک بی‌کرانگی˝ ساخته محمدسعید شریفیان روز جمعه هشتم شهریور با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقی در فروشگاه مرکزی شهرکتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، این اثر سمفونیک، از سوی استودیو صبا انتشار یافته و ساعت ۱۸ روز جمعه با حضور اهالی موسیقی، رونمایی و توزیع می‌شود.

در این برنامه علاوه بر سازنده اثر، احمد پژمان، کیاوش صاحب‌نسق و مانی جعفرزاده حضور دارند و دربارهٔ ویژگی‌های آلبوم «کوه‌ها، رود‌ها و اینک بی‌کرانگی» و آهنگ‌های شریفیان صحبت خواهند کرد.

محمد سعید شریفیان متولد سال ۱۳۳۳ در تهران است. وی لیسانس و فوق لیسانس خود را در موسیقی در گرایش آهنگسازی از انستیتو موسیقی کلچس‌تر (دانشگاه انگلیس) دریافت کرد و در ادامه، درجه دکترا در فیزیک صوت و موسیقی الکتروآکوستیک را در دانشگاه پادوآی ایتالیا اخذ کرد.

او در کنار فعالیت‌های آموزشی در کنسرواتوارهای ایتالیا و کالج‌های موسیقی در انگلیس، چندین سال مدیریت هنری و اجرایی گروه‌ها و ارکسترهای مجلسی و کر را تجربه کرده است. همچنین پنج سال در مجموعه هنری کمونیتا مونتانا و دو ارکس‌تر فیلارمونیک توسکانی ایتالیا به عنوان آهنگساز مقیم فعالیت داشته است. حضور فعال در سمینار‌ها، و داوری‌های بین‌المللی جشنواره‌های آهنگسازی و نوازندگی ارکسترال-از جمله دو دوره جشنواره موسیقی معاصر در پرسل روم لندن- بخشی دیگر از فعالیت‌های حرفه‌ای او را تشکیل می‌دهند.

فعالیت‌های مستمر شریفیان در آهنگسازی، منجر به تولید بیش از ۸۰ اثر، در انواع بافت‌های صوتی و گروه‌های مختلف موسیقی اعم از ارکسترال، کرال، مجلسی، موسیقی الکترواکوستیک، موسیقی فیلم، موسیقی مجموعه‌های تلویزیونی و قطعات متعددی بر روی تم‌های فولکوریک ایرانی شده است.

نمونه‌هایی از آثار شریفیان عبارتند از: پوئم سمفونیک آرش کمانگیر، پوئم سمفونیک روی اشعار سعدی (در کنفرانس سران سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۸)، با اجرای ارکس‌تر سمفونیک نیویورک و کر متروپولیتن- مجموعه الکتروآکوستیک کویر، مجموعه لیدر بر روی اشعار حافظ، سمفونی سرداران، سمفونی اروند، مجموعه آوازی روی اشعار می‌روسلاو هولوپ، اثر سمفونیک خسوف و اثر سمفونیک طلوع و خورشید و چند اثر سمفونیک دیگر.

شریفیان برای دوره‌ای کوتاه در اوایل دهه ۸۰ مدیرعامل خانه موسیقی بود.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.