آلبوم جشنواره هشتم منتشر می‌شود/ سالن رودکی را رایگان به گروه‌های موسیقی نواحی می‌دهیم

۳۱اردیبهشت،

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شاه‌آبادی گفت: تمام اجراهای هشتمین جشنواره موسیقی نواحی به صورت حرفه‌ای ضبط شده‌اند و طی سه ماه آینده با همکاری حوزه هنری منتشر می شوند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شب قبل، سه شنبه ۳۱ اردیبهشت مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی در تالار وحدت برگزار شد. حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم با خبرنگار هنرآنلاین گفت وگو کرد و خبرهای خوبی را برای اهالی موسیقی نواحی بیان کرد.

شاه آبادی با اشاره به برگزاری کنسرت های موسیقی نواحی در سالن رودکی، گفت: اولین حرکتی که انجام می گیرد این است که گروه های برگزیده هشتمین جشنواره موسیقی نواحی به تدریج در سالن رودکی به صورت اجرای عمومی به روی صحنه می روند و ما تا پایان همین ماه جدول اجراهای شش ماهه را منتشر می کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا هر هفته و یا هر دو هفته یک اجرا از موسیقی نواحی در سالن رودکی برگزار می گردد و تا شش ماه آینده برنامه ریزی هایی انجام شده که همه گروه ها بتوانند در تهران مخاطبان خود را پیدا کنند.

شاه آبادی گفت: برنامه تالار رودکی ارتباط مستقیمی با جشنواره ندارد، بلکه کل موسیقی نواحی را در بر می گیرد. گروه هایی هم که در جشنواره حضور نداشتند می توانند درخواست های خود را به دفتر موسیقی بدهند تا دفتر موسیقی به تدریج سالن را در اختیار گروه های مختلف موسیقی نواحی قرار دهد.

وی دربارهٔ هزینه سالن برای گروه های موسیقی نواحی تصریح کرد: سالن به صورت رایگان در اختیار گروه ها قرار داده می گردد و تبلیغاتی نیز برای گروه ها انجام می دهیم. تلاش هم می کنیم که کمک هزینه ای را برای اجرای گروه ها اختصاص دهیم. اما مهمترین کاری که انجام می گردد این که؛ گروه ها و موسیقی نواحی مختلف به مردم تهران معرفی می شوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد انتشار یافتن آلبوم هشتمین جشنواره موسیقی نواحی را گام دوم دانست و اظهار کرد: گام دوم، انتشار یافتن آلبوم همین جشنواره است. تمام اجراهای این جشنواره به صورت حرفه ای ضبط شده تا به صورت آلبومی مستقل و با مشارکت حوزه هنری طی سه ماه آینده منتشر شود.

شاه آبادی با اشاره به ارزش موسیقی نواحی گفت: هر چه ما این گنج موسیقی نواحی را بیشتر می کاویم اشیاء گرانقیمت تر و زیباتری را میابیم و سبب این امر نیز پیشینه دور و دراز کشور ماست. وجود ۱۲۰۰ اثری که به جشنواره ارائه می گردد نشانه پتانسیل بالای موسیقی نواحی است.

وی افزود: اگر برنامه ریزی بهتری داشته باشیم، می توان در آینده وضعیت بهتری را برای جشنواره پیش بینی کرد. مهمترین نکته در حال حاضر این است که در ادامه این مسیر از حرکت باز نایستیم و با نگاه پژوهش محور، کار را ادامه دهیم.

شاه آبادی دربارهٔ رویه ادامه جشنواره در سال های آینده اظهار کرد: رویه کلی جشنواره به همین ترتیب ادامه دارد؛ معرفی گروه های برتر، ایجاد فرصت برای گروه ها، معرفی آنها به جمعه و تلاش برای سبد شنیداری کشور به سمت موسیقی مقامی. ما هدف گذاری مهم و بالایی را در موسیقی نواحی داریم که جشنواره راهی برای رسیدن به آن هدف است.

وی تصریح کرد: در واقع برگزاری جشنواره هدف نیست! بلکه تغییر ذائقه موسیقی مردم و آوردن موسیقی نواحی در میان سبد شنیداری مردم هدف اصلی ماست. باید به جایی برسیم که در هر نقطه ای از کشور به موسیقی آن منطقه عشق و علاقه داشته باشند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد دربارهٔ غیبت بعضی از گروه های شناخته شده موسیقی نواحی در جشنواره امسال، اظهار کرد: همیشه در جشنواره، با توجه به وسعت و ظرفیت های بسیاری که در کشور وجود دارد، ممکن است بخش هایی از موسیقی نواحی کشور حضوری کمرنگ تر داشته باشند. وقفه ای که در دوره قبل هم رخ داد به سبب تفاوت نگاه هایی بود که در حوزه موسیقی نواحی بین پیشکسوتان وجود داشت. ما به همین مسیر پژوهشی اکتفا می کنیم تا وضعیت بهتری فراهم شود.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.