آلبوم دُروج منتشر می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم موسیقی بی کلام ˝دُروج ˝با سازبندی و صدای تازه، بیست شهریور ماه سال جاری در سراسر کشور منتشر و پخش خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، سهیل مخبری آهنگسازی آلبوم “دُروج”، ضمن اعلام این خبر و دربارهٔ اثر آماده انتشار یافتن خود گفت: آلبوم دُروج، مجموعه ای ست که با بافت و فرمی چند صدایی برای سازهای زهی کمانی (آرشه ای) ایرانی، بر اساس و در قالب موسیقی ملی ایران آهنگسازی، نوازندگی و تنظیم شده، که بهار و تابستان در استودیو کوچ ضبط و تابستان سال جاری نیز منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: در دُروج سعی بر این بوده که با دیدی آزاد نسبت به ردیف دستگاهی موسیقی ایران ، نغمات و ملودی ها طوری در کنار هم چیده شوند که در نهایت فضایی متفاوت نسبت به آثار هم ردیف و هم خانواده ی خود ایجاد کرده و به وجود بیاورد.

مخبری همچنین دربارهٔ زمان و تعداد قطعات این آلبوم توضیح داد: زمان کل این اثر ۴۲ دقیقه است، که در ۳ بخش مجزا اجرا شده و شامل ۹ قطعه به نام های اول، رستاخیز، تَموز، “بدرود”، “رَستن”، “تبار”، “لیوا”، “اُردیبهشت” و “دُروج” می گردد و همینطور صدابرداری، میکس و مسترینگ آلبوم نیز توسط بهنام معیریان انجام شده است.
مخبری در پایان صجبتهایش اظهار داشت: «دُروج با لحنی حماسی آغاز میشود، قطعات ابتدایی راوی لحظات و نغماتی حماسی ست و رفته رفته به آرامشی میرسد که در نهایت با رسیدن به قطعه دُروج شاید آن آرامش دقایق قبل هم دیگر وجود نداشته باشد. تمامی این احساسات را برعهده ی عمق نگاه و دید شنونده ام میگذارم. بدون شک بدون حضور ساز قیچک و لحن و استفاده ی تازهی که از این ساز در قطعات شده این فضا و این صدا به وجود نمی آمد.
تمامی سازها (کمانچه، کمانچه آلتو و قیچک آلتو) در آلبوم دُروج توسط سهیل مخبری نواخته شده و اردشیرکامکار نیز در دفترچه این اثر یادداشتی را دربارهٔ آهنگساز و خود آلبوم نگاشته است. این آلبوم از سوی موسسه آوای باربد منتشر خواهد شد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.